Review: LoveForTea-thee van Vatille

7 Jul

Je eigen thee samenstellen. Een super leuk concept vind ik het, maar zelf proberen daar waagde ik mij niet aan. Het begint me meteen te duizelen als ik alle mogelijkheden zie. Rozenblaadjes, vlierbes, kaneel, koffie, appel, sinaasappel, aardbei. En dan moet het ook nog goed bij elkaar passen. Help!

Je begrijpt het, hoe leuk het concept ook ik waagde me er niet aan. Tot ik een mail kreeg van Vatille. Ook hier kun je je eigen thee samenstellen. Na een mail van mijn kant met de vraag of ik een LoveForTea-thee mocht samenstellen moest ik dan toch gaan nadenken over de smaakcombinaties.

Het begint met de keuze tussen theesoorten. Hier kom ik nog ongeschonden door, want het wordt of groen of wit. Ik heb aardig wat groene thee op het moment dus besloot ik voor een witte thee te gaan. En toen kwam het dilemma. Waar mix ik deze thee mee? Ik was er al vrij snel uit dat het een bloementhee moest worden, want specerijen zijn te winters en fruit vind ik toch vaak vrij zoet worden. Een combinatie durfde ik (nog) niet aan.

Vatille thee

En een bloementhee werd het, want ik koost voor korenbloem, hibiscus en vlierbes. Een combinatie die mij zeker vaker gaat aansporen om zelf een creatie in het leven te roepen.

LoveForTea-thee

Zetten

Hoeveelheid thee: 2 gram
Watertemperatuur: 80ºC
Trektijd: 7 minuten

Vatille thee

Na het zetten

Smaak: zacht, maar met pit. Je proeft dat het bloementhee is. Een te sterke bloemensmaak heeft deze thee zeker niet en daar hou ik van. De witte thee zorgt voor een zachte basis en de hibiscus maakt de smaak spannend. Ik vind mijn creatie zeer geslaagd al zeg ik het zelf.

Ik weet dat je van een bloementhee moet houden. Mijn moeder houdt er dus totaal niet van. Ik ga het steeds lekkerder vinden, want het heeft iets. Wat dat ‘iets’ is, vind ik lastig te omschrijven. Misschien is het de smaak die achterblijft in mijn mond. Zacht, bloemig en prettig.

Wat vinden jullie van een bloementhee. Houden jullie ervan of ga je toch liever voor een thee met fruit of specerijen? En hebben jullie al wel eens zelf een thee samengesteld of heb je een combinatie in je hoofd zitten? Laat het me weten onder bij de reacties!

2 Reacties to “Review: LoveForTea-thee van Vatille”

  1. Jiska Sanders-van Soest 7 juli 2015 bij 10:30 #

    Ik speel juist heel veel met theetjes. Van 2 theesoorten die ik goed bij elkaar vind passen elk een schep. Of enkel een subtiel beetje erbij voor een net andere afdronk. Of een extra ingrediënt toevoegen. Ik heb losse potjes staan met losse ingrediënten. Zo heb ik kruidnagels, gember, zoethout, (zelfgedroogde) sinaasappel, citroen, munt en appel. Als ik een extra ingrediënt gebruik, laat ik die een minuutje of twee in het filter alvast trekken voor ik de thee toevoeg, anders proef je het amper.

    Ik drink heel weinig kruiden-, groene of witte thee (hoewel met het hete weer net een beetje meer) maar blijf een verstokt fan van zwarte thee, hoewel ik een Pu-Erh af en toe ook kan waarderen.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Het effect van bloggen over je merk - 11 augustus 2015

    […] Love for Tea […]

Geef een reactie

