Het nieuwe bewaren van thee

24 dec

Op Pinterest kom ik deze nieuwe manier van thee bewaren vaak tegen. Ok, misschien is het niet heel nieuw, maar ik had het nog nooit eerder gezien. Zelf heb ik mijn thee in een kastje staan. Gewoon een keukenkastje boven het aanrecht. Het nadeel van dit opbergen is dat je de thee voor elkaar moet zetten. Ik merk dat ik vaak de theeën pak die vooraan staan en degene die achterin staan vergeet. Het opbergen van thee in een lade zorgt voor een veel beter overzicht!

lade met theeDit is een goed voorbeeld van een overzichtelijke thee lade. In een oogopslag is al je thee te zien met alle accessoires. Alles is makkelijk te pakken en je kop thee is dan ook zo gezet. In dit voorbeeld zijn er in de lade zelf nog aparte bakjes gebruikt. Dit is handig als je ook de thee accessoires in de lade wilt bewaren. Zo verspreiden deze zich niet door de hele lade heen en liggen alle thee eieren bij de thee eieren en lepeltjes bij de lepeltjes.

Wil je alleen je thee in een la opruimen dan zijn deze extra bakjes overbodig. Laat de theezakjes in het doosje zitten en vul hier eenvoudig de la mee. Wel is het aan te raden om de bovenkant van de doosjes af te knippen. Zo kun je makkelijk een zakje pakken en eventueel theezakjes bij elkaar in een doosje doen om weer ruimte te creëren.

theeladeDit is een mooi voorbeeld van een lade met voornamelijk thee. Na het openen van de lade heb je meteen een goed overzicht van alle theeën waaruit je kunt kiezen. Als je de theeën dan ook nog op soort sorteert is het voor bezoek ook makkelijker om thee uit te zoeken. Je vraagt ze om hun lievelingsthee en kunt ze daarna precies aanwijzen waar bijvoorbeeld alle rooibos of witte thee ligt.

Natuurlijk hoeft niet alle thee in 1 lade. Mocht je 2 kleinere lades overhebben in een apart kastje dan zijn deze ook prima geschikt. Zo kun je losse thee en theezakjes scheiden of bepaalde theesoorten bij elkaar bewaren. Een lade met bijvoorbeeld thee die je vaak drinkt en een lade met thee die niet tot je favorieten behoren.

lades met theeIk vind deze theelades een geweldig idee. Op dit moment heb ik een plankje in een keukenkastje vol staan met thee en zoals ik al zei pak ik vaak de thee die vooraan staat. Ik heb een apart kastje met nog een lege lade dus ik ben er serieus over aan het nadenken om mijn thee in die la te gaan bewaren. Het enige probleem is dat de lade wat lastig open gaat, dit houdt in dat ik de lade met een rukje moet open trekken. Op zich geen probleem als de lade vol zit, maar zo niet dan begint alles te schuiven. Bakjes zijn dan een goede oplossing, omdat je de lege ruimte kunt opvullen met een leeg bakje.

Binnenkort ga ik eens kijken hoe ik deze lade ga inpakken, want ik wil wel even proberen of het handig is om al mijn thee over te pakken. Mocht iemand zelf zijn thee in een lade bewaren en tips hebben dan zijn die altijd welkom!

Wat vinden jullie van deze manier van het opbergen van thee. Handig of hebben jullie een goed systeem gaande in een kastje?

Afbeeldingen: Pinterest

5 Reacties to “Het nieuwe bewaren van thee”

  1. Léon 25 december 2013 bij 09:17 #

    Een keukenkastje boven het aanrecht met 3 verdiepingen vol thee. Beneden de kruidentheeën, in het midden de groene en boven de zwarte, de witte en de oolong. Alles aan de rechterkant plaatsen. Om de beurt een thee nemen van elke plank en na gebruik de thee verplaatsen naar links. Zo komen alle theeën aan de beurt. Via een Excelbestand vaststellen welke theeën in het keukenkastje komen en welke tijdelijk op de reservebank verblijven. Voor mij een perfect systeem.

    • Kayleigh 4 januari 2014 bij 16:47 #

      Klinkt als een goed systeem! Heb helaas maar 1 plank vrij in een keukenkastje (klein keukentje) en die staat helemaal vol. Maar ik ga deze manier onthouden!

      • Léon 5 januari 2014 bij 18:58 #

        Het gaat natuurlijk ook met mandjes of dozen of bijzettafeltjes, om maar eens wat te noemen.

        Essentieel is dat genoten theeën na gebruik verplaatst worden van de ene plek naar de andere, zodat ze volgens plan aan de beurt komen.

      • Kayleigh 5 januari 2014 bij 19:01 #

        Ik denk dat ik ook maar zo’n plan moet opzetten. Drink nu vrij vaak dezelfde thee omdat deze vooraan staat.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mijn nieuwe lade voor het opbergen van thee | Love for Tea - 7 januari 2014

    […] schreef ik over een nieuwe manier voor het opbergen van thee. Deze manier, het bewaren van thee in lades, kwam ik tegen op Pinterest en ik gaf al aan dat ik […]

Plaats een reactie