Winter Spices-workshop van Celestial Seasoning

13 Dec

Afgelopen woensdag ging ik weer richting Amsterdam voor de winter spices-workshop van Celestial Seasoning. En deze workshop ging niet alleen over thee!

Celestial Seasoning is een theemerk dat je waarschijnlijk kent van de Sleepy Time-thee, die met dat beertje. Zelf ken ik ze ook van de Dirty Chai. Dit is een chai tea met koffie en hiervoor was ik al eens eerder uitgenodigd in Amsterdam.

Dit keer ging het om drie andere theeën, namelijk de Winter Spices. Dit zijn theeën met smaken die echt bij deze tijd van het jaar passen. Denk aan kaneel, kardemom, anijs en vanille. Er komt nog een apart artikel online met een review van deze drie Winter Spices, maar hier een tip: ze zijn lekker!

Celestial Seasoning Winter Spices

In de uitnodiging werd al een beetje verklapt wat er die middag zou gebeuren. Life of Pie Amsterdam had namelijk een van deze theeën verwerkt in een taart en daar zouden wij meer over leren. De thee bleken ze verwerkt te hebben in de botercrème die tussen de lagen cake en om de taart heen zat (echt heerlijk). Wat ik niet verwacht had, was dat we ook echt een eigen taart gingen decoreren! En daar hoort natuurlijk uitleg bij.

De dames van Life of Pie Amsterdam vertelden en lieten zien hoe wij het ‘dripping’-effect op onze taart konden creëren. Daarna lieten ze zien hoe je een soort van georganiseerde chaos op je taart kon creëren door er van alles op te leggen of in te prikken. Natuurlijk helemaal in kerstsfeer. Van de vele tips is bij mij vooral de ‘leef je uit’-gedachte blijven hangen, dus met dat in mijn achterhoofd ging ik zelf aan de slag.

Het was echt groots en luxe aangepakt. Iedereen had een eigen draaiplankje en een eigen taartje voor 10 personen! Ook waren er genoeg lekkernijen en decoraties voor op de taart. Nadat ik had ‘gedript’ ben ik mij dus helemaal gaan uitleven. Eerst drie punten op de taart aangeven en daaromheen bouwen aan de georganiseerde chaos. Snoephartjes, pindarotsjes, Tiny Tony’s, gedroogde bloemen, balletjes, kerstballen, chocoladepinda’s, rode besjes, nougat, cranberry’s, speculaas en nog veel meer lekkers. Je kon het zo gek niet bedenken of je kon er je taart mee versieren.

Nadat iedereen eerst rustig en een beetje onwennig was begonnen met het ‘drippen’, gingen we daarna helemaal los. Na zeker een half uur lekkers verzamelen, op de taart leggen of erin steken, ben ik erg blij met resultaat.

Natuurlijk werd er tussendoor genoeg thee gedronken en hebben we nog een lekker stukje taart gegeten. Niet die van onszelf, want die mochten we mee naar huis nemen. Gelukkig ging ik nog Sinterklaas vieren met vriendinnen, dus deze taart heeft niet lang gestaan, haha. Maar ja, chocoladetaart en een groep meiden staat natuurlijk garant voor megastukken taart. Het zal je dan ook niet verbazen dat deze beauty al voor het weekend op was!

Celestial Seasoning heel erg bedankt voor de uitnodiging. Life of Pie Amsterdam bedankt voor de heerlijke taart, en iedereen die zich ook een patissier waande die middag, bedankt voor de gezelligheid!

Binnenkort komt er dus een artikel online die ingaat op de Winter Spices-theeën van Celestial Seasoning. Thee die niet alleen heerlijk is om te drinken, maar ook om in je taart te verwerken!

Heb jij weleens thee verwerkt in een taart, of ben jij ook een keer helemaal los gegaan met het decoreren van een taart? Ik lees het graag bij de reacties!

Eén reactie to “Winter Spices-workshop van Celestial Seasoning”

  1. detheeblogKelly 28 december 2016 bij 17:38 #

    Oh my.. wat een droom om hier bij te mogen zijn. You are a lucky girl.. <3

Geef een reactie

