Wat staat er op het verlanglijstje van een theeliefhebber?

10 Dec

Of het nu voor een verjaardag, Kerst of Sinterklaas is, een cadeau voor iemand uitzoeken is altijd lastig. Vandaag geef ik je wat cadeau-inspiratie door mijn verlanglijstje als theeliefhebber met je te delen.

Naast dit artikel zijn er al eerder artikelen online gekomen met daarin cadeautips voor de theeliefhebber. Denk bijvoorbeeld aan een persoonlijk theeglas, een theeabonnement of een tea-mason jar. In dit artikel deel ik juist mijn verlanglijstje.

Het verlanglijstje van een theeliefhebber

1. Theeboek – Tea: a users guide

Naast theeliefhebber ben ik ook een boekenworm. Een theeboek is voor mij dan ook een win-win-situatie. Ook theeliefhebbers die minder van boeken houden, zullen blij worden van dit boek. Het is geschreven door Tony Gebely, de man achter de website World of Tea. Hij bestudeert thee al meer dan 10 jaar en heeft die ontdekkingsreis vastgelegd in dit boek. Je vindt hierin geen recepten, mythische verhalen of lange beschrijvingen van het verwerkingsproces. Dit boek richt zich puur op de weg die thee aflegt om vanaf de plantage in je theekop te belanden. Als het om theeboeken gaat, staat deze hoog op mijn lijstje.

2. Matcha setje

Ondanks dat ik mijn matcha vooral gebruik om matcha latte’s van te maken of om cupcakes mee te bakken, zou ik toch graag nog een matcha setje aan mijn theespullen willen toevoegen. Je kunt matcha zetten en je kunt het goed zetten. Vooral een matcha-liefhebber maak je hier heel blij mee.

3. Teapet

Je vraagt je nu misschien af wat een teapet in hemelsnaam is. Ik zal het je vertellen. Het is een klein figuurtje van yixingklei waar je een kopje thee overheen giet. Dit zou dan geluk brengen. Sommige teapets verkleuren als je er warm water overheen giet, andere krijgen een ‘crackling’-uiterlijk en weer andere, zoals een kikker of een vis, spugen het water weer uit. Ik hoop er hier nog steeds een keer een tegen te komen die ook echt te koop is.

Cups and Leafs - teapets

4. Temperatuurwaterkoker

Dit is misschien een cadeau dat niet-theedrinkers niet zullen begrijpen, maar een waterkoker die je op een bepaalde temperatuur kunt instellen lijkt mij zo handig! Geen gedoe meer met water laten afkoelen (om het vervolgens te vergeten), of met een thermometer in de weer. Extra handig, een waterkoker die het water dan ook op de juiste temperatuur warm houdt.

5. Nieuwe thee

Dit is echt mijn nummer één. Ik ontdek en proef graag nieuwe theeën en dan vooral de thee die iemand voor mij heeft meegenomen uit hun vakantiebestemming. Zo namen mijn broertje en zijn vriendin een thee voor mij mee uit Vietnam. Zelf hadden ze geen idee wat voor thee het was, dus laat het proeven beginnen!

6. Theecursus

Een theeliefhebber wil altijd meer over zijn of haar favoriete drankje leren. Een theecursus valt dan ook gegarandeerd in de smaak. Mochten alle theecursussen aan de andere kant van het land gegeven worden, dan zit je ook goed met een theeproeverij of high tea.

Hopelijk heb ik je wat ideeën gegeven, maar mocht je nog meer inspiratie nodig hebben, hou dan de comments in de gaten. Er zullen daar vast nog meer ideeën geopperd worden.

Kunnen familie en vrienden jou ook blij maken met deze cadeaus of wil je nog iets aan het verlanglijstje van een theeliefhebber toevoegen? Laat het achter in de comments!

6 Reacties to “Wat staat er op het verlanglijstje van een theeliefhebber?”

  1. CeeCee 12 december 2016 bij 12:07 #

    ’t Werkt hoor, dat delen op FB! De postbode kwam vanochtend deze brengen:
    http://www.waterkokerstore.nl/product/459243/category-219768/russell-hobbs-precision-control-waterkoker.html
    :)

  2. CeeCee 10 december 2016 bij 09:13 #

    Wow; ik kan ‘m zo uitprinten als mijn verlanglijst!
    Alleen moet deze er dan nog bij:
    http://chinalifeweb.com/shop/product/guru/192/
    (wel een tikje prijzig kado)
    Aangezien we dit jaar geen kerst met kadootjes vieren, weet ik zeker dat ik ’t allemaal niet ga krijgen dit jaar, maar ooit… ;)

    • Kayleigh 10 december 2016 bij 12:14 #

      Haha, gewoon uitdelen. Je weet het nooit ;)

      • CeeCee 10 december 2016 bij 14:15 #

        Ik heb ‘m voor de zekerheid op facebook gedeeld.. Nu nog even rondje mailen…

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hobbsy | Cee drinkt Thee - 15 december 2016

    […] las ik op Love For Tea een verlanglijstje voor theeliefhebbers. Of zoals Don van Mei Leaf ons noemt, teaheads. Ik werd […]

Geef een reactie

