Recept: Verwarmende Chai Latte

15 Nov

In het jaargetij van regen, wind, kou en donkere dagen word ik blij van verwarmende drankjes. En het liefst met smaken die daarbij passen, zoals kaneel, kardemom en vanille. Een thee die hieraan voldoet? Masala chai.

Chai tea/masala chai is niet iets nieuws. Ik heb al eerder een recept voor chai tea online gezet, maar omdat ik de laatste tijd nogal in de ban ben van latte’s (zoals de matcha latte) ben ik de  keuken ingedoken om aan de slag te gaan met een chai latte.

Het verschil tussen een chai tea en een chai latte? Voor mij ligt het aan de manier waarop je de melk gebruikt. Een chai tea is voor mij ‘thee’ gezet in melk. Je warmt de melk op en laat daarin jouw thee en kruidenmix trekken. Een chai latte is voor mij net als een cappuccino. Je zet sterke thee met water en giet hier warme opgeklopte melk bij. Nog een beetje kaneel erbovenop…

Verwarmende Chai Latte

Chai Latte recept

Ingrediënten

  • Jouw favoriete chai tea-mix
  • Water
  • Melk
  • Melkopschuimer (gebruik deze volgens de handleiding)
  1. Kook het water en laat in een kop jouw chai tea-mix vijf minuten trekken.
  2. Giet ondertussen melk in de melkopschuimer en klop de melk op.
  3. Verwarm de opgeklopte melk in de magnetron.
  4. Haal de chai tea-mix uit de kop en giet de warme opgeklopte melk erover.
  5. Besprenkel met kaneel en genieten maar!

Ik ben fan van dit kruidige drankje, maar zorg er wel voor dat je de chaimix goed laat trekken. Je verdunt het namelijk met de melk. Ook heb ik geen hoeveelheden genoemd voor het water en de melk. De een houdt van spicy en de ander heeft het liever wat milder. Ga dus lekker experimenteren en kom achter jouw perfecte chai latte-recept!

Drink jij weleens een chai latte of hou je het liever bij chai tea? Ik hoor het graag!

Eén reactie to “Recept: Verwarmende Chai Latte”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments november’16 | LoveForTea - 29 november 2016

    […] maand verruilde ik de matcha latte eens een keer voor een chai latte. Heerlijk! Toch ben ik nog steeds te porren voor de combinatie matcha en pure […]

Geef een reactie

