De Maharani Darjeeling Oolong

8 Nov

Een paar weken terug viel de Reizende Theedoos weer bij mij op de mat en daar haalde ik deze Maharani Darjeeling Oolong uit. Ik ben benieuwd!

Deze sample is afkomstig van Hotsoup.nl en het is een Gopaldhara groene oolong. Een second flush 2015 uit Darjeeling, India. En om dan heel precies te zijn van de Gopaldhara Tea Estate. Dit is de hoogst gelegen theeplantage in Darjeeling en beslaat zo’n 172 hectare aan theeplanten.

Maharani Darjeeling Oolong

Voor het zetten

Hoeveelheid: 2 gram
Watertemperatuur: 70°C
Trektijd: 2 minuten

Na het zetten

Geur: Ik ruik zoete vruchten met als basis een lichte groene oolong. De bladeren ruiken echt heel uitnodigend.
Smaak: De thee zelf heeft een gouden gloed. Door deze kleur en de zoete geur moet ik denken aan perziken. Dan mijn eerste slurp. Ik proef een zachte en subtiele thee. Het zoete karakter doet mij inderdaad denken aan zoet fruit, en dan vooral aan steenvruchten. Dit is echt een oolong waar je even voor moet gaan zitten om van te genieten. In de afdronk blijf je het zoete karakter proeven en deze blijft ook best even hangen. Heerlijk.

Ook bij de tweede keer opschenken is de thee nog subtiel zoet. Ik zou zeggen, blok je middag en ga heerlijk genieten van deze oolong. En mocht jij deze thee in de Reizende Theedoos gedaan hebben, dank je wel voor het doorsturen!

Van welke thee kan jij een hele middag genieten?

Maharani Darjeeling Oolongmaharani_darjeeling_oolongmaharani_darjeeling_oolongmaharani_darjeeling_oolong_kannetje

2 Reacties to “De Maharani Darjeeling Oolong”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments november’16 | LoveForTea - 29 november 2016

    […] thuis als buiten de deur heb ik heerlijk genoten van verscheidene koppen thee. Zo bracht de Maharani Darjeeling Oolong mij in herfstsferen en genoot ik bij THUIS van een spicy kop chai tea na mijn eerste […]

  2. Reizende Theedoos: Cooked Pu Erh | LoveForTea - 22 november 2016

    […] Benieuwd naar de oolong die ik ook uit deze Reizende Theedoos heb gehaald? Lees dan de review van de Maharani Darjeeling Oolong. […]

Geef een reactie

