Mijn 3 favoriete ochtendtheeën

22 Okt

Waar sommigen snakken naar een kop koffie als ze wakker worden, heb ik liever een kop thee. Zonder word ik niet helemaal goed wakker. Vandaag deel ik mijn drie favoriete ochtendtheeën.

Thee hoort bij mijn ontbijt. Vooral in de herfst en in de winter kan ik niet zonder die warme mok. Liet ik eerder al eens drie ontbijtjes met matcha zien, nu vertel ik wat meer over de theeën die je ’s ochtends in mijn theekop kunt vinden.

Mijn 3 favoriete ochtendtheeën

(of eigenlijk 2 melanges en 1 thee)

EngerGinger – Or Tea?
Ingrediënten: citroenverbena, rozemarijn, citroengras, gemberpoeder

ochtendthee EnerGinger Or Tea?

Aan deze kruidenmelange heb ik wel even aan moeten wennen, want ik was niet gewend aan gember. Niet in mijn eten en al helemaal niet in thee. Maar deze thee wende snel en is heerlijk om mee wakker te worden. De citroenverbena en citroengras zorgen voor een fris aroma terwijl de smaak juist spicy is en je een kick geeft. Een welkome kick in de ochtend.

Ochtendmelange – Simon Lévelt
Ingrediënten: anijszaad, kruizemunt, braadblad, duizendbladkruid, goudsbloem

Ochtendthee Ochtendmelange simon levelt

Voor de iets minder vroege ochtenden ben ik fan van de ochtendmelange van Simon Lévelt. Deze is fris en subtiel. Perfect voor als ik al wakker ben, maar nog wel rustig aan wil  doen. Deze melange vind je dus vaak in het weekend in mijn kop. Toch zou deze melange ook bij het krieken van de dag goed smaken. De frisheid schud je zintuigen namelijk wel wakker.

Frosty afternoon – Basilur
Ingrediënten: Ceylon zwarte thee, witte en blauwe korenbloemen, passievrucht- en sinaasappelaroma

Ochtendthee Frosty Afternoon Basilur

Kijk even niet naar de naam, maar deze zwarte thee drink ik ook geregeld in de ochtend. Dat krachtige van zwarte thee kan ik heel goed waarderen na het moeizaam wakker worden. Wel moet je deze thee niet te lang laten trekken. Ik vind hem dan vrij zoet worden voor ’s ochtends. De zoetheid is dan toch wat meer voor in de middag.

Mijn kop thee in de ochtend is echt heilig. Zonder kan ik echt niet goed wakker worden, al zit dat volgens mij vooral tussen mijn oren. Toch begin ik mijn dag het liefst wel goed, en daar hoort een kop thee bij.

Wat is jouw favoriete thee om mee wakker te worden?

Geef een reactie

