Pakken we voortaan de spuitbus in plaats van theeblaadjes?

27 Sep

Heb jij ook zo’n hekel aan theekringen op je tafel, omdat je theezakje heeft gelekt? Of je haalt je thee-ei met iets te veel enthousiasme uit je theemok met vele druppels thee rond je mok als resultaat? Of ben je gewoon te lui om thee te zetten? Nee, ik ook niet.

Je bent nu vast benieuwd waar dit sarcastische intro stukje goed voor was. Nou, ik zag laatst een product voorbij komen wat ik maar niet uit mijn hoofd kreeg. En dat bedoel ik niet positief. Ik heb het over de nieuwe manier van theezetten met de No More Tea Bags theespuitbussen. Ja, je leest het goed, theespuitbussen. Spuitbussen met daarin thee.

Thee uit een spuitbus

De bedenker van No More Tea Bags is Guy Woodall. Hij is van mening dat de Britten te veel tijd verspillen door het gebruik van theezakjes. Hij vindt dat het sneller kan, en dat terwijl hij zegt dat de Britten hun thee slechts 13 seconden laten trekken. Dat vind ik al behoorlijk snel, maar blijkbaar is het nog niet snel genoeg. Ik geef hem gelijk als hij zegt dat 13 seconden te weinig is om de smaak goed tot ontwikkeling te laten komen. Maar of thee uit een spuitbus de oplossing is?

Hoe werkt deze spraythee eigenlijk? Je kookt water, spuit wat thee in een kop en voegt het gekookte water toe. Volgens de bedenker heb je nu een kop thee gezet die qua smaak veel beter is dan thee gezet van een theezakje. De spraythee proeft namelijk als een kop thee dat het juiste aantal minuten getrokken heeft. Je kunt zelfs nog de dosering bepalen. Wil je een slappe kop thee? Gebruik een grote mok, en spuit één keer. Toch liever iets sterkers? Een klein kopje en twee keer spuiten.

Mocht je eerst nog net als ik de hoop hebben gehad dat het hier om een grap gaat, dan moet ik je helaas teleurstellen. Het product is echt te koop in drie smaken: earl grey, jasmijn en breakfast tea. Je betaalt omgerekend zo’n € 5,50 voor een spuitbus waar je 20 koppen thee mee kunt zetten. Een theesommelier vertelde aan Reuters dat de thee ‘gemiddeld’ smaakt. En aangezien steeds meer mensen meer eisen stellen aan hun kop thee zal de markt niet erg groot zijn (hoop ik).

Ik zeg, laten we het maar gewoon bij losse thee houden. Of zie jij deze thee uit spraycans wel zitten?

Screenshot: nomoreteabags.com

2 Reacties to “Pakken we voortaan de spuitbus in plaats van theeblaadjes?”

  1. Johannes 30 september 2016 bij 22:07 #

    Wees verstandig en kies voor kwaliteit, dan wil echte losse thee.

Geef een reactie

