Wat bloggen mij geleerd heeft over thee

20 Sep

Mijn blogreis begon met het idee om mijn passie voor thee online te zetten. Ik was niet op zoek naar lezers, maar naar een plek waar ik over thee kon praten. Drie jaar later heb ik allemaal theeliefhebbers ontmoet en heeft het bloggen mij veel geleerd over thee.

Velen beginnen een blog over een onderwerp waar ze veel vanaf weten. Bij mij was dat net even anders. Ik was geen theekenner of theesommelier, maar gewoon een theeliefhebber die veel thee drinkt. Mijn blog was mijn manier om juist op ontdekkingsreis te gaan door de wereld van thee. En daar heb ik veel van geleerd.

Bloggen over thee

Eén plant, zes theesoorten

Dit was nogal een eye-opener voor mij. Wie had gedacht dat je van één plant zes soorten thee kon maken?! Ik op dat moment zeker niet.

Water is belangrijk

We weten allemaal dat thee voor 99% uit water bestaat, maar dat water zo’n invloed kan hebben, geloofde ik pas nadat ik het met eigen ogen had gezien. Niet alleen wordt de thee veel lichter van kleur, de smaak wordt ook veel intenser. Mocht je het dus nog niet zelf uitgeprobeerd hebben, dan lees je hier hoe ik achter het belang van goed water kwam.

Thee is hot

Daar kwam ik achter tijdens het Dutch Tea Festival. Wat een opkomst! En ik geef al die theeliefhebbers groot gelijk! Laten we er nu voor zorgen dat thee ook hot wordt in de horeca.

Ga voor losse thee

Reviewde ik drie jaar geleden nog appelthee uit een zakje, nu is het losse thee dat de klok slaat. Ik weet nog dat ik versteld stond van de smaak toen ik voor het eerst een kop thee proefde die ik gezet had met losse thee.

Bloggen is tijdrovend

En dit heb ik best onderschat. Toen ik begon was ik afgestudeerd en werkzoekende, oftewel ik had veel tijd. Tijdens mijn master gebeurde het dan ook weleens dat ik gewoon geen tijd had om te schrijven. Het is namelijk meer dan alleen theedrinken. Het is schrijven, foto’s maken, foto’s bewerken, brainstormen, social media. Een blog schrijven is niet even gedaan in 15 minuten.

Plan vooruit

Al lukt dit mij bijna nooit, haha. Ik ben zo slecht in vooruit werken. Ik kan best in een weekend de twee artikelen voor de week erop schrijven, maar daarna blijft het rustig tot de zondag erop. Niet zo handig. Dit is dus meer een puntje ‘leer ik het ooit nog?’.

Wat heb jij geleerd van jouw theereis?

Geef een reactie

