Review: Tangerine White Peony

13 Sep

Deze Tangerine White Peony riep al weken mijn naam, en nadat ik afgelopen zaterdag eens uitgebreid verteld heb hoe ik thee review, heb ik ook meteen dit theeritueel toegepast op de Tangerine White Peony.

Dit theepakketje kocht ik bij Thee aan Zee. Al weken was ik nieuwsgierig naar deze thee, en toen ik het papiertje eindelijk voorzichtig openmaakte, kwam daar iets moois tevoorschijn. Een prachtige, gedroogde mandarijn met daarin beeldschone white peony-theebladeren.

Tangerine White Peony

Tangerine White Peony

Voor het zetten

Hoeveelheid: 3 gram
Watertemperatuur: 75°C
Trektijd: 2 minuten.

Na het zetten

Geur: De theebladeren ruiken heel licht fruitig. Citrus-achtig. Logisch natuurlijk, want de white pony zit in een mandarijn.

Smaak: De thee is lichtgeel van kleur, en heeft een hele interessante smaak. De mandarijnschil zorgt voor een heel lichte fruitige noot waardoor de thee heel fris van smaak wordt. De citrusnoot blijft op je tong hangen waardoor deze in elke slok beter naar boven komt. Toch blijf je de zachtheid van de witte thee proeven, heerlijk.

Aangezien je de theebladeren vaker kunt opschenken, heb ik nog een kannetje gezet. Dit keer heb ik de thee drie minuten laten trekken. De zoetheid is in eerste instantie vlakker, maar komt langzaam met elke slok weer terug. Toch zou ik de trektijd op twee minuten houden, want de zachte en zoete noten kwamen pas goed naar voren toen de thee wat afgekoeld was.

Dit is echt een aanrader. De combinatie van zacht en zoet maakt dit een thee die je elke dag kunt drinken, maar vooral goed zal smaken tijdens deze warme dagen.

Heb jij al eens zo’n leuke pakketje mogen uitpakken?

Tangerine White PeonyTangerine White PeonyTangerine White PeonyTangerine White Peony

Eén reactie to “Review: Tangerine White Peony”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments ’16 september | LoveForTea - 1 oktober 2016

    […] review was echt een genietmomentje. Niet alleen is dit een waar lust voor het oog, de tangerine white peony is ook echt verrukkelijk. Het zoetje van de mandarijn proef je met elke slok een beetje meer. Mocht […]

Geef een reactie

