De favoriete thee van… Kelly

3 Sep

Vandaag weer een favoriete thee van…! Dit keer de favoriete thee van Kelly. 

Kelly woont in België en ken je misschien wel van haar blog detheeblog.be. Hier schrijft ze over heerlijke theeën, theeplekken en recepten van bijvoorbeeld matchacupcakes. Oftewel, een echte theeliefhebber.

De favoriete thee van…Kelly

1. Wat is jouw favoriete thee?
Ik ben helemaal weg van TieGuanYin

2. Waarom is dit jouw favoriete thee?
Eigenlijk ben ik grote fan van alle Oolong theeën, met de licht geoxideerde Oolong in het bijzonder. Al vanaf het eerste moment dat ik TieGuanYin dronk ben ik verslaafd. Ik ben helemaal weg van het bloemige, maar ook het plantaardige dat deze thee te bieden heeft. De thee doet me terug denken aan de warme zomermaanden in mijn jonge leven. Waar ik onbezorgd en in alle vrijheid genoot. Als ik deze thee drink, ben ik even weer onbezorgd en heerlijk vrij.

3. Wanneer drink je deze thee het liefst?
Ik ben eigenlijk ‘One lucky Girl’ want ik kan deze thee alle dagen drinken. Omdat Oolong mijn favoriet is en ik mijn liefde voor deze thee graag wil delen met andere mensen, ben ik met een mini webshop gestart.

Ik wissel natuurlijk af tussen de verschillende Oolongs die ik heb, maar TieGuanYin blijft mijn absolute favoriet die ik op alle momenten van de dag zal drinken. Ik ben gewoon een tea-addict en drink altijd thee.. :-)

De favoriete thee van Kelly

4. Hoe zet jij deze thee het liefst?
Ik zet deze thee het liefst met een gaiwan. Ik neem hiervoor een koffielepeltje thee, giet er weinig water over (95°C) en laat 5 sec trekken, nadien spoel ik het water weg. Dit geeft de kans aan de theeblaadjes om bij volgende zetting sneller open te komen en meer smaak af te geven. Op gevoel giet ik dan mijn thee over in een porseleinen kopje. Ik kan er niet echt een tijd op plakken. De ene keer laat ik het lang staan en een andere keer vergeet ik soms mijn thee. Wat ik wel belangrijk vind, is dat ik deze thee meerdere keren kan laten trekken. Ik wil alle smaak uit de blaadjes halen. Ik vind het zonde om blaadjes die niet zo vaak gebruikt zijn, weg te gooien. Ook laat ik soms mijn thee staan tot hij helemaal afgekoeld is. Smaakt koud ook ontzettend lekker.

5. Wat is je favoriete lekkernij voor bij deze thee?
Ik heb niet echt een favoriete lekkernij voor bij deze thee, ik eet gewoon alles bij deze thee. Ontbijt of middag. Fruit of chocolade.

6. Waar is deze thee te koop?
Ik haal deze thee uit mijn eigen webwinkel.. :-) www.wulong.be

TieGuanYin is inderdaad een heerlijke oolong. Ook ik vind het zonde om blaadjes die niet vaak gebruikt zijn weg te gooien. Vooral als het gaat om een thee die nog veel smaak afgeeft bij meerdere zettingen.

Wil je jouw favoriete thee ook extra onder de aandacht brengen en met ons delen? Mail dan naar contact.lovefortea@gmail.com zodat het volgende artikel over jouw favoriete thee gaat.

Foto: Kelly

Geef een reactie

