2x Tatopani Tea uit Nepal

13 Aug

Tatopani Tea is een nieuw merk in de theewereld waar je terecht kunt voor thee uit Nepal. Het is opgezet door een echte theeliefhebber dus een bestelling bij Tatopani Tea staat garant voor een heerlijke kop thee.

De theeliefhebber achter Tatopani Tea is Nikki van leuketheetjes en het Dutch Tea Festival. En nu een theewebshop. Een bezige bij op theegebied dus. En ik geef haar groot gelijk!

Ik mocht vier theeën proeven waarvan ik er twee vandaag met jullie deel. Mijn all-time-favorite, groene thee, en een thee die daar zomaar verandering in kan brengen, een oolong.

Emerald Green

Emerald Green van Tatopani Tea

Deze groene thee komt uit Jasbire, Nepal.

Voor het zetten

Hoeveelheid: 3 gram
Watertemperatuur: 80°C
Trektijd: 2,5 minuut

Na het zetten

Geur: De geur van groene thee komt je tegemoet van de theebladeren, heerlijk. De geur is vegetaal en doet mij aan hooi denken.

Smaak: De thee is heel erg licht van kleur. Geen kleur die ik koppel aan groene thee, maar de smaak wel. Wow, je staat versteld van de smaak. Zoveel smaak verwacht je niet als je de lichte kleur ziet. De smaak is heel zacht, veel minder grassig dan de geur. Het mondgevoel is heel licht wrang, maar daardoor wordt de zachte kant van de groene thee juist extra aangezet. Hoe tegenstrijdig dit ook mag klinken. Overall een heerlijke thee van fantastisch mooie theebladeren.

Dragon Oolong

Dragon Oolong van Tatopani Tea

Deze oolong komt uit Ilam, Nepal.

Voor het zetten

Hoeveelheid: 4 gram
Watertemperatuur: 70°C
Trektijd: 3 minuten

Na het zetten

Geur: De theebladeren ruiken aards en zoet.

Smaak: Ook de Dragon Oolong is licht van kleur, maar wel een tintje donkerder dan de Emerald Green. De geur van de theebladeren komt terug in de smaak. Wel proef je de zoete noot meer dan dat je hem ruikt. Ik vind het een honing zoetigheid. De thee is verwarmend, maar ook zeker goed te drinken in het zonnetje. Dat zoetje verfrist en verwarmd tegelijkertijd. Toch proef je achter in je keel ook een krachtige en donkere noot, en deze zorgt voor een goede balans. Als je fan bent van oolong dan moet je deze zeker een keer proeven.

Beide theeën van Tatopani Tea zijn echt fantastisch. Vol smaak en vaker op te schenken. Ik kan niet wachten om de andere twee theeën te proeven.

Dit artikel bevat producten die ik van een merk/bedrijf heb ontvangen.

Tatopani Tea

4 Reacties to “2x Tatopani Tea uit Nepal”

  1. Jiska Sanders - van Soest 13 augustus 2016 bij 09:52 #

    Ik vond de Dragon Oolong ook lekker!
    En als je een keer van Tatopani een zwarte thee wil proberen die zich qua zachtheid kan meten met milde oolongs: Clonal Delight.

Trackbacks/Pingbacks

  1. - Tatopani Tea - 15 november 2016

    […] van Love For Tea schreef al een paar maandjes geleden een prachtige review over twee van onze theeën, die willen we […]

  2. Tea Moments ’16 augustus | LoveForTea - 6 september 2016

    […] reviewde ik weer thee! Zo ook twee theeën van Tatopani Tea. Heerlijke thee uit […]

Geef een reactie

