Ginseng Oolong van Monkey Chief

9 Aug

Monkey Chief Tea. Een merk waar ik wel van gehoord had, maar waarvan ik de thee nog niet geproefd had. Tot nu! Uit Amsterdam bracht ik een Ginseng Oolong mee, tijd voor een review.

Ik ben nog niet erg bekend met ginseng, dus ben ik eerst even in dit kruid gedoken. Ginseng is een plant die tot de Panax-familie behoort, en als we het hebben over ‘ginseng’ dan hebben we het in feite over de wortel van de plant. Deze heeft een beetje de vorm van een mensje.

Ginseng wordt ook gezien als natuurlijk geneesmiddel. Op meerdere websites kom ik tegen dat ginseng o.a. goed is voor de vitaliteit, het zou helpen tegen stress, helpen bij gewichtsverlies en het bestrijden van je verkoudheid. Geen verkeerde wortel dus. Maar zoals alles, wel met mate.

Ginseng Oolong van Monkey Chief Tea

Ginseng Oolong van Monkey Chief

Voor het zetten

Hoeveelheid: 2 gram
Watertemperatuur: 80°C
Trektijd: 3 minuten

Na het zetten

Geur: De theeblaadjes ruiken lekker aards, maar toch licht en fris. Ik ruik zelfs een licht zoetje.

Smaak: En dan de thee, deze is mooi licht van kleur en is erg interessant van smaak. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ginseng smaakt, maar de zoete/kruidige noot kan zomaar van de ginseng afkomstig zijn. Ondanks dat deze smaak goed aanwezig is, is deze zeker niet overheersend. Eerder prettig en aangenaam. Ook het mondgevoel is niet verkeerd. De ginseng blijft goed hangen en proef je nog een hele tijd na. Je krijgt echt een opkikker van deze thee.

Tijd voor een tweede opschenking! De theebladeren zijn weer een beetje verder uitgevouwen, dit is dus zeker een thee die je vaker kunt opschenken. Ik denk zelfs wel de hele dag door. De ginsengsmaak is bij de tweede opschenking licht afgenomen, maar zeker nog goed te proeven.

Ik ben erg blij met deze oolong. Erg lekker, fris, verkwikkend, heerlijk om van te genieten.

Heb jij weleens een ginseng oolong in je glas gehad?

4 Reacties to “Ginseng Oolong van Monkey Chief”

  1. detheeblog 10 augustus 2016 bij 17:31 #

    Ginseng Oolong is heerlijk. Ik ga me er zo ook eentje maken.. :-)

  2. Sanne 10 augustus 2016 bij 17:26 #

    Nog nooit gedaan en geproefd. Ben er wel nu nieuwsgierig naar want het klinkt goed. :)

    • Kayleigh 10 augustus 2016 bij 17:30 #

      Zeker een keer proberen :) je zult gegarandeerd een fan worden.

Geef een reactie

