De favoriete thee van… Laura

26 Jul

Vandaag is het weer tijd om een favoriete thee van iemand anders in het zonnetje te zetten. Dit keer is het de favoriete thee van Laura.

Laura fotografeert en is ondernemer. Op Vink Academy blogt ze over alles wat met fotografie te maken heeft en je kunt er zelfs een online fotografie cursus volgen. Ik ben blij dat ze mij heeft gemaild, want van haar website kan ik nog heel veel leren op fotografie gebied!

De favoriete thee van Laura

1.     Wat is jouw favoriete thee?

Aardbei Rabarber Melange.

2.     Waarom is dit jouw favoriet?

Eigenlijk heb ik deze thee toevallig ‘ontdekt’. Waarschijnlijk zou ik deze smaak zelf ook niet in de winkel uitgekozen hebben. Mijn moeder had een zakje gekocht, maar vond ‘m niet lekker en vroeg daarom of ik het wilde proberen. Ik vond ‘m gelijk super lekker en drink de thee sindsdien bijna dagelijks.

De thee is zoet van smaak, lekker fruitig. Maar niet vergelijkbaar met de aardbeienthee van bijvoorbeeld Pickwick, deze is echt veel lekkerder. Wat ik stiekem ook wel leuk vind, is dat de thee een beetje rood is. Soms lijkt het wel limonade ;)

3.     Wanneer drink jij deze thee het liefst? (’s ochtends, ’s avonds, zomer, winter)

Deze thee drink ik ’s middags het vaakst, tussen de lunch en het avondeten. Als ik een middag achter de computer aan het werk ben, drink ik soms wel twee of drie koppen thee. Niet alleen maar deze overigens, ik houd ook wel een beetje van wat variatie. ’s Laat drink ik vaker sterrenmunt of mint-thee.

De favoriete thee van laura

4.     Hoe zet jij deze thee het liefst?

Sinds enige tijd hebben we een kokend-heet-water-kraan in huis. Ideaal! Voordat we deze kraan hadden, zette ik tussendoor de waterkoker aan. Terwijl die even nodig had om het water te koken, kroop ik weer achter mijn computer. Negen van de tien keer was ik hierna weer zo druk bezig, dat ik de waterkoker helemaal vergat. Als ik nu thee zet hoef ik alleen de kraan open te draaien en even te wachten tot de thee getrokken is.

5.     Wat is je favoriete lekkernij voor bij deze thee?

Chocoladekoekjes! Of gewoon een stukje chocolade, dat mag natuurlijk ook! ;)

6.     Waar is deze thee te koop?

Mijn moeder koopt de thee bij ‘De tuinen’. Deze heb ik zelf niet in de buurt, dus als-ie hier op is, vraag ik m’n moeder weer een nieuw zakje te kopen.

Ik herken me helemaal in het vergeten van de waterkoker, haha! Ik hoef maar wat anders te gaan doen en ik vergeet dat ik thee aan het zetten was. Tegenwoordig blijf ik er maar even bijstaan en kook ik maar een kleine hoeveelheid water. Sneller klaar en geen vergeten kopjes thee meer.

Heb jij ook een favoriete thee en wil je deze hier delen? Stuur dan een mailtje naar contact.lovefortea@gmail.com.

Foto: Laura Vink

 

 

Geef een reactie

