4x Thee van Oordt

16 Jul

Tijdens het Dutch Tea Festival was er een speciale goodiebag-route en als echte Nederlander ging ik natuurlijk meteen op pad. Zo kwam ik onder andere uit bij Thee van Oordt, en daar kreeg ik een mooi doosje met thee. Tijd om ze te proeven!

Floral Love – heartwarming

Heerlijk! Over het algemeen ben ik meer fan van hibiscus-ice tea dan warme thee met hibiscus, maar deze thee is precies zoet genoeg. En dan bedoel ik, niet overdreven mierzoet. Dit is een fleurige, verwarmende bloementhee die niet naar bloemen smaakt, maar juist meer weg heeft van rode besjes. Aanrader.

Pure Camomile – calming

De een houdt ervan en de ander vindt het niks, kamille. Ikzelf vind het zo af en toe wel lekker, maar het zou nooit een thee worden die ik dagelijks zou drinken. Toch is deze Pure Camomile zacht van smaak. Het bloemige proef je wat meer op de achtergrond en juist daardoor is dit een hele prettige kamillethee om te drinken. Dit is zeker een variant die ik vaker kan drinken.

4x Thee van Oordt

Refresh Yourself – detoxing

Deze smaak had ik niet verwacht. Deze detoxing-thee is een groene thee met fruit en kruiden. Het begint met een zoete noot die langzaam verandert in een kruidige nasmaak die echt even blijft hangen. Mocht je vooral pure thee drinken, dan kan de fruitigheid je nogal overvallen. Het is net ever wat heftiger, maar zeker niet onaangenaam.

Hello Today – refreshing

Nee, deze is niks voor mij. Ik hou niet zo van pepermuntthee dus deze Hello Today valt even tegen. Wel doet het z’n naam eer aan. Het is namelijk een frisse thee die verkwikkend werkt, maar het is gewoon niet mijn smaakcombinatie.

Wat vind ik nou van deze biologische lijn van Thee van Oordt? Nou, de Pure Camomile was een aangename verrassing. En ook Floral Love zou ik zo nog eens drinken. Helaas is alleen de Hello Today variant met pepermunt niks voor mij. Toch zou ik zeker de rest van deze biologische theelijn eens willen proberen, want drie van de vier smaakten zeker naar meer!

Heb jij deze biologische theelijn van Thee van Oordt al geproefd?

Eén reactie to “4x Thee van Oordt”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments juli ’16 | LoveForTea - 30 juli 2016

    […] er weer eens bij, heerlijk. Ook maakte ik een matcha latte die weer heel goed smaakte. Thee van Thee van Oordt kwam ook voorbij, vier zelfs waaronder deze met hibiscus. […]

Geef een reactie

