Zwarte thee ice tea met nectarine

8 Jul

Als ik aan zwarte thee denk, dan denk ik aan donker, zwaar, krachtig, en niet zo snel aan verfijnd, subtiel en verfrissend. Toch is dit zeker het geval in deze zwarte thee ice tea met nectarine.

Zwarte thee ice tea met nectarine

Zwarte thee ice tea met nectarine

Misschien spreekt zwarte thee je niet meteen aan om een ice tea van te maken. Toch kan zo’n ice tea je versteld doen staan. Zo stond ik ook versteld van mijn eerste probeersel van oolong ice tea. Hoe ontwikkelt die krachtige nooit zich als je er ice tea van maakt?

Ondertussen kan ik niet meer zonder mijn krachtige oolong ice tea, en ik vond het tijd om te experimenteren met zwarte thee. Ook hier kun je een heerlijke ice tea van maken, en dat met slechts twee ingrediënten.

Bereidingstijd: 5 minuten + 6 tot 8 uur wachttijd (liefst een hele nacht)

Ingrediënten

1 liter koud water (kraanwater of uit een fles)
1,5 eetlepel Golden Yunnan Black (maar experimenteer met elke zwarte thee die je hebt)
1 nectarine, liefst een goed rijpe en sappige nectarine

  1. Zet de thee volgens de cold brew-methode door het water in een pan of karaf te gieten en hier de losse thee bij te doen.
  2. Laat het zeker een nacht trekken in de koelkast.
  3. Zeef de losse thee eruit.
  4. Snijd de nectarine in parten en doe deze bij de zwarte thee. Zorg dat er zo veel mogelijk sap bij de zwarte thee komt en niet op het aanrecht.
  5. Laat nog 30 minuten trekken.
  6. Enjoy!

Dit is een ice tea die verfrist op een krachtige manier. De smaak is, zoals van zwarte thee te verwachten, krachtig en robuust. Toch blijft het een ice tea, en daarom is de smaak ook heel verfijnd. De nectarine zorgt net voor een wat zoetere toon, maar wel een die zeker niet overheerst.

Dit is een ice tea die zeker niet zal misstaan tijdens een barbecue of als je onderweg bent van/naar school of werk. Door de krachtige, maar verfijnde, smaak wordt je met elke slok eraan herinnerd dat het tijd is om te genieten.

Maak jij graag ice tea van zwarte thee? Laat hieronder jouw recept achter zodat we die kunnen proeven.

Op zoek naar meer inspiratie? Neem dan een kijkje op de ice tea-receptenpagina.

2 Reacties to “Zwarte thee ice tea met nectarine”

  1. sandravda 8 juli 2016 bij 19:59 #

    Dat ga ik zeker proberen, lijkt me heerlijk!

Geef een reactie

