Krachtige oolong ice tea

6 Jul

Als we zelf ice tea maken gebruiken we vaak groene thee en rooibos. Maar je kunt van elke theesoort heerlijke ice tea maken! Zo ben ik groot fan van oolong ice tea.

Krachtige oolong ice tea

Krachtige oolong ice tea van Da Hong Pao

Mocht je geen zin hebben in een zoete of fruitige ice tea, maar wel eentje die lekker fris is. Of wil je eens iets anders proberen dan ice tea van groene thee of rooibos, dan moet je zeker deze oolong ice tea proberen. Ik zet hem met Da Hong Pao. Dit is een geoxideerde oolong met een aardse, zoete en karamel-achtige smaak. Superlekker.

Bereidingstijd: 2 minuten + 6 tot 8 uur wachten

Ingrediënten

750 ml water (kraanwater of spa)
1 goede eetlepel Da Hong Pao

  1. Giet het water in een karaf.
  2. Voeg de losse thee toe en zet de karaf zeker een hele nacht in de koelkast. Langer mag altijd!
  3. Kun je wel wat extra verkoeling gebruiken? Schenk de ijsthee dan uit in een glas met wat ijsblokjes.
  4. Enjoy!

Ik ben groot fan van de ‘warme’ variant, want de smaak is licht en krachtig tegelijk. De ice tea is zelfs nog zachter, al proef je die krachtige noot zeker terug. Je proeft een rooster-smaak, en juist dat vind ik heerlijk. Het zorgt ervoor dat dit een ice tea is met net wat meer pit. Het is ook een pure ice tea, en dat proef je. Krachtig, fris en zoet. Beter kan ik deze oolong ice tea niet omschrijven.

Heb jij al eens een oolong ice tea gedronken? Laat het achter bij de comments hieronder!

Op zoek naar nog meer ice tea-inspiratie? Neem dan een kijkje op de ice tea-receptenpagina.

6 Reacties to “Krachtige oolong ice tea”

  1. Istvan 11 juli 2016 bij 20:17 #

    Leuk, ik heb nog nooit oolong gebruikt voor ice tea. Ik ga het vanavond proberen met Ti Kuan Yin, ben benieuwd hoe het zal zijn :)

  2. loenaaraya 6 juli 2016 bij 18:30 #

    Dus als ik het goed begrijp: koud water over de thee gooien? Of toch warm? Leuk idee om ’s avonds te maken om ’s morgens mee te nemen!

    • Kayleigh 6 juli 2016 bij 18:37 #

      Ja, gewoon koud water. En inderdaad handig om ’s avonds te maken om de volgende dag van te genieten. Vanwege het koude water duurt het even voordat de smaak goed afgegeven is. Ik ben benieuwd hoe je het vindt!

      • loenaaraya 6 juli 2016 bij 20:23 #

        Dank je! Ik ga het eens proberen :)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Zwarte thee ice tea met nectarine | LoveForTea - 8 juli 2016

    […] kan ik niet meer zonder mijn krachtige oolong ice tea, en ik vond het tijd om te experimenteren met zwarte thee. Ook hier kun je een heerlijke ice tea […]

Geef een reactie

