Knalgroene ice tea met citroen

4 Jul

De ice tea-week is begonnen! Deze week deel ik elke dag een lekker ice tea-recept met jullie. Ik begin met een hele lekkere en simpele ice tea waar je in no time van kunt genieten.

Knalgroene ice tea met citroen

Eigenlijk kan een ice tea-recept niet simpeler. En sneller kan ook haast niet. De cold brew-methode is er niks bij! Dit recept doet namelijk de naam ‘ice tea’ eer aan. Je hoeft geen water te koken om later weer te laten afkoelen in de koelkast. Water uit de kraan of een fles spa is all you need. Oké, en wat ijsblokjes.

Groene ice tea met citroen

Bereidingstijd: 5 minuten

Ingredieënten

Een plakje citroen van ± 1 cm
Schijfje citroen ter decoratie
Goed koud kraanwater of een fles spa uit de koelkast
Miyako groene theemix (Theejoy)
IJsklontjes

  1. Snijd een schijfje citroen van ± 1 cm en knijp deze uit boven een glas.
  2. Vul het glas met koud water. Proef even of je meer citroen wilt. Zo ja, dan kun je er nog wat citroensap bijdoen.
  3. Voeg een zakje Miyako groene theemix toe en laat deze 3 à 4 minuten trekken. Het kan zijn dat je nog even met een lepel moet roeren.
  4. Voeg ijsklontjes toe.
  5. Snijd nog een schijfje van de citroen en schuif deze over de rand van je glas.
  6. Enjoy!

Ik vind dit een heerlijk, frisse combinatie. Citroen en groene thee zijn bij mij sowieso al favoriet, en een simpel recept kan ik ook altijd waarderen.

Mocht je nog geen fan zijn van matcha, dan kan het zijn dat je eerst moet wennen aan de smaak. Miyako is namelijk een mix van gemalen sencha en matcha, en de combinatie zorgt voor een unieke smaak en mondbeleving. Ik vind de wat krachtigere groene theesmaak erg lekker en vooral als deze ice tea goed koud is. Deze ice tea zal ik nog vaak drinken deze zomer. Het zorgt niet alleen voor verfrissing, maar ook voor extra energie en een boost voor je dag.

Benieuwd naar nog meer ice tea-recepten? Kijk dan op de ice tea-receptenpagina. Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar jouw favoriete en snelle ice tea-recept. Laat hem achter bij de reacties!

 

Eén reactie to “Knalgroene ice tea met citroen”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Krachtige oolong ice tea | LoveForTea - 6 juli 2016

    […] ice tea, maar wel eentje die lekker fris is. Of wil je eens iets anders proberen dan ice tea van groene thee of rooibos, dan moet je zeker deze oolong ice tea proberen. Ik zet hem met Da Hong Pao. Dit is […]

Geef een reactie

