Tea Moments juni ’16

28 Jun

En toen was juni ook alweer voorbij. Neem vandaag een kijkje in mijn tea moments van juni.

Tijdens het zoeken naar foto’s voor bij dit artikel kwam ik erachter dat ik eigenlijk bar weinig foto’s gemaakt heb deze maand. De laatste twee weken ben ik wel veel aan het fotograferen, maar dan vooral voor de ice tea-week die eraan zit te komen. Op Instagram en Facebook is het een beetje stil geweest. Een goed voornemen voor juli dus.

Deze maand begon ik in ieder geval met twee theeën die ik kocht op het Dutch Tea Festival. De EnerGinger van OrTea? is ondertussen mijn go-to-ochtendthee geworden. Ik moest in het begin aan de gember wennen, maar ondertussen proef ik veel meer lemongrass en vind ik het heerlijk wakker worden met deze thee.

Ook kon ik de ice tea van Lemon Poppy niet zomaar laten verstoffen in een hoekje. Ik had hem al geproefd en wist dat hij heerlijk was. Helaas was de fles veel te snel leeg, en vond ik het jammer dat ik er niet nog een had.

Tea Moments: theeproeverij

Ook ging ik deze maand even terug naar begin mei, 6 mei om precies te zijn. Toen kwam Charlotte van Your Tea Party langs voor een theeproeverij. De zon scheen heerlijk en ook de theeën en de gebakjes waren een schot in de roos. Een heerlijk middagje.

Tea Moments: chocolade cake

Ook had ik zin om weer eens iets te bakken voor bij de thee. Dit is uiteindelijk een chocolade cake geworden van kikkererwten en twee repen gesmolten chocolade. Misschien een rare combinatie, maar hij was superlekker!

En bij die cake moet natuurlijk thee worden gedronken. Ik gaf al aan dat ik vrij weinig koppen thee op de foto gezet heb deze maand. Maar als ik terug denk aan die koppen thee, blijken het vooral koppen milky oolong te zijn uit deze groene mok. En tig dezelfde foto’s is ook niet de bedoeling.

Naast de milky oolong heb ik ook een aantal ice tea’s gedronken. Zelfgemaakte ice tea’s voor de ice tea-week natuurlijk. Zo heb ik onder andere dit recept met rooibos voor jullie die ik in de week van 4 t/m 10 juli zal delen.

Hoe waren jouw koppen thee deze maand?

Geef een reactie

