EnerGinger van Or Tea?

18 Jun

Toen ik op het Dutch Tea Festival tegen de stand van Or Tea? aanliep, moest ik gewoon een thee kopen. Niet alleen omdat ik de thee wilde proeven, maar ook vanwege de geweldige verpakkingen!

Ik ben een sucker voor mooie verpakkingen. Ik ben dan ook iemand die in de bieb boeken uitzoekt op basis van de kaft. Het moet me aanspreken. Zo ook met verpakkingen. Ik kan zo hebberig worden van mooie verpakkingen. Heel fout natuurlijk.

Zo wist ik ook dat ik een thee moest kopen van Or Tea?. Ik zag dit merk al vaak voorbij komen op Instagram en ik  ben gewoon verliefd op de vormgeving. Toen ik de stand zag op het Dutch Tea Festival vloog mijn geld mijn portemonnee uit. Wel moest ik van mijzelf een thee kiezen die ik normaal niet zo snel zelf zou kopen. En toen bleek dat ze er een hadden staan met gember en citroengras, was het na een gevulde tasting cup duidelijk dat die het moest worden.

EnerGinger

EnerGinger van Or Tea?Voor de verandering eens een kruidenthee. Ik vind dat ik daar wat meer aandacht aan  moet besteden, en dit is een goed begin. In de EnerGinger zit namelijk citroenverbena, rozemarijn, citroengras en gemberpoeder.

Voor het zetten

Hoeveelheid: 3 gram
Watertemperatuur: 100°C
Trektijd: 4 – 6 minuten

Na het zetten

Mocht je net al ik niet gewend zijn aan gember, dan moet je je even voorbereiden. Je ruikt de gember namelijk erg goed. En je proeft hem. De eerste keer dat ik het thuis dronk, moest ik daar even aan wennen. Maar nu vind ik het heerlijk! De gember zorgt voor een scherp randje aan de thee, terwijl deze toch heel zacht blijft. Perfect om rustig bij wakker te worden. En te blijven, want de gember blijft zeker achter op je tong.

EnerGinger was zeker een goed idee om te kopen. En het heeft me doen laten inzien dat ik toch echt vaker kruidenthee moet drinken, het is heerlijk!

Welke thee van Or Tea? drink jij graag?

3 Reacties to “EnerGinger van Or Tea?”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mijn 3 favoriete ochtendtheeën | LoveForTea - 22 oktober 2016

    […] EngerGinger – Or Tea? Ingrediënten: citroenverbena, rozemarijn, citroengras, gemberpoeder […]

  2. Fruitige gembercocktail | LoveForTea - 9 juli 2016

    […] recept heb ik gemaakt van de EnerGinger van OrTea?. Een blend van onder andere lemongrass en gemberpoeder. Dé combinatie voor een ice tea met kick. […]

  3. Tea Moments juni ’16 | LoveForTea - 28 juni 2016

    […] […]

Geef een reactie

