Your Tea Party bij mij thuis

14 Jun

Op 6 mei stond het groot in mijn agenda, een theeproeverij van Your Tea Party! Een leuk, nieuw idee van Charlotte Timmermans, een 22-jarige studente en theeliefhebster. 

Voorafgaand aan de theeproeverij hadden Charlotte en ik al gezellig een middagje gekletst over thee onder het genot van thee. Een betere combinatie kan haast niet. Tijdens dit gesprek vertelde ze mij over haar idee, en ze wilde weten hoe ik tegen bepaalde dingen aankijk en wat ik belangrijk vind bij een theeproeverij. Een super leuk gesprek!

Niet veel later appte ze mij met het idee om bij mij thuis een theeproeverij te organiseren. Haar idee is namelijk om theeproeverijen te organiseren bij mensen thuis of bij bedrijven. Geen gereis naar een locatie, maar lekker thee drinken in je achtertuin. En dat was precies wat er op 6 mei in de planning stond. Met vriendinnen thee proeven in de tuin.

theeproeverij van Your Tea Party

Toen ze bepakt en bezakt bij mij thuis kwam, was ik er al snel achter dat er veel lekkers op het programma stond. Niet alleen qua verschillende theeën, maar ook qua hapjes. Ze had voor ons gekozen voor de combinatie van thee met taartjes. Nou, dan ben je bij ons aan het juiste adres!

Nadat de tafel gedekt was en mijn vriendinnen gearriveerd waren, was het tijd voor de theeproeverij. Charlotte vertelde kort over wat ons te wachten stond, en schonk voor ons een heerlijke ice tea in. Perfect om mee te beginnen op een zonnige dag. Daarna ging ze meteen aan de slag met de eerste twee theeën. Haar concept bestaat namelijk uit het proeven van twee theeën per taartje. En dit kunnen echt twee totaal verschillende theeën zijn. Erg leuk om zo te proeven dat meerdere theeën heerlijk smaken bij hetzelfde taartje. Zo ontdek je leuke, nieuwe combinaties.

Na vele kopjes thee en heel veel lekkere taartjes was de theeproeverij zeker een geslaagd feestje te noemen. Hopelijk gaat het met dit afstudeerbedrijf helemaal goed komen, en kunnen we binnenkort bij Charlotte terecht voor een theefeestje bij je thuis.

Wat vinden jullie leuk/belangrijk/speciaal/goed/lekker aan een theeproeverij?

Eén reactie to “Your Tea Party bij mij thuis”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments juni ’16 | LoveForTea - 28 juni 2016

    […] ging ik deze maand even terug naar begin mei, 6 mei om precies te zijn. Toen kwam Charlotte van Your Tea Party langs voor een theeproeverij. De zon scheen heerlijk en ook de theeën en de gebakjes waren een […]

Geef een reactie

