Tea Moments’16 Mei

28 Mei

Ondanks dat mei nog niet helemaal voorbij is, wil ik wel alvast mijn tea moments met jullie delen. Waarom? Zondag is het Dutch Tea Festival en daar wil ik dinsdag een uitgebreid verslag van doen.

Thee en eten, of het nou bij het eten of in het eten zit, heerlijk. Zo maakte ik begin deze maand deze heerlijke groene thee cupcakes met matcha frosting. Aanrader! Ook kan lunchen voor mij niet meer zonder kop thee. Deze dag stond er een goed gevulde lunchsalade met een kop thee op het programma.

5 variaties op muntthee

Deze maand probeerde ik ook eindelijk 5 variaties op muntthee. In plaats van de ‘saaie’ honing probeerde ik muntthee met sinaasappel, citroen, limoen, kaneel en steranijs. Vooral die met kaneel is erg lekker.

Ik heb ook weer een tweetal heerlijke theeën gereviewd. Zo had ik eindelijk tijd om de Four Seasons Oolong uit de Reizende Theedoos te proeven en bracht mijn moeder een groene thee met jasmijn en vlierbloesem mee terug van vakantie.

Deze maand heb ik ook een heerlijke cold brew ice tea gemaakt van een fukamushi sencha. Hier ga ik zeker vaker van genieten. En aangezien deze maand qua weer een maand van uitersten was, genoot ik ook nog van een verwarmende kop rooibos op een regenachtige dag.

Bloggen over thee zonder een kop thee kan natuurlijk niet, dus ging ik voor muntthee met anijs. En ook een avondje Doctor Who kijken kan natuurlijk niet zonder thee :)

En het allerleukste moet deze maand nog komen, het Dutch Tea Festival! Morgen ben ik de hele dag aan het slurpen en leren in Utrecht. Zin in!

Ik heb genoten van alle thee deze maand? Wat was jouw favoriete tea moment van mei?

Geef een reactie

