Review: Four Seasons Oolong

24 Mei

Uit de laatste Reizende Theedoos haalde ik twee theeën, een orange pekoe en een oolong. Aangezien ik naast groene thee ook gek ben op oolong thee, review ik vandaag de Four Seasons Oolong  van My Sunday Tea.

My Sunday Tea

My Sunday Tea is een theemerk uit Hong Kong waar je alleen maar pure losse thee kunt vinden. Ze hebben een mooie collectie thee waaronder ook theebloemen. Voor 99 dollarcent koop je proefverpakkingen en ze rekenen geen verzendkosten voor de losse thee. Misschien dat ik hier eens een eigen bestelling plaats.

Four Seasons Oolong – Tie Guan Yin

Four Seasons Oolong - Tie Guan Yin

Voor het zetten

Hoeveelheid: 8 – 10 gram
Watertemperatuur: 95°C
Trektijd: 3 minuten

Na het zetten

Theeblaadjes: Ondanks alle ruimte die ze in mijn theezetter hebben, zijn niet alle bolletjes volledig ontvouwen. De tweede keer opschenken zal nog goed smaken. De theeblaadjes ruiken naar een combinatie van chocolade en karamel. Toch ruikt dit niet als een hele zware thee.

Smaak: Ondanks dat ik vanwege de geur van de theeblaadjes geen hele zware thee verwachtte, ben ik eigenlijk verrast over de lichtheid van deze oolong. De chocolade en karamel zijn eerder bloemig geworden, al is die zoete noot nog steeds aanwezig.

Ik ben aangenaam verrast door deze thee. Heerlijk licht van smaak, maar ondanks dat geeft een kop van deze Tie Guan Yin je alsnog een boost voor de rest van de dag. Dit is echt een thee die ik zou drinken zo rond half 4 ’s middags. Een echte oppepper.

Wat vind jij van Tie Guan Yin?

6 Reacties to “Review: Four Seasons Oolong”

  1. sandravda 24 mei 2016 bij 19:13 #

    Ik heb net ontdekt dat je veel thee’s meerdere keren kan opschenken!

    • Kayleigh 24 mei 2016 bij 20:17 #

      Klopt! Losse thee kun je vaak zeker wel 3 keer opschenken, maar soms ook nog wel vaker. Laat de thee dan wel met elke opschenken wat langer trekken.

      • sandravda 25 mei 2016 bij 07:13 #

        Dat doe ik ondertussen, maar ik heb nog een vraagje: kan het ook met theebuiltjes?

      • Kayleigh 25 mei 2016 bij 08:28 #

        Je bedoelt de zakjes uit de winkel? Die zou ik niet zo snel nog een keer opgieten, omdat alle smaak meestal al in het eerste kopje zit. Maar je kunt het altijd proberen, want de groene thee van Clipper giet ik wel eens vaker op en dat smaakt dan nog prima.

      • sandravda 25 mei 2016 bij 09:31 #

        Dank je wel voor je antwoord, ben ik weer wat wijzer, maar vermoedde het al

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments’16 Mei | LoveForTea - 28 mei 2016

    […] […]

Geef een reactie

