Mijn 7 favoriete theemomenten

17 Mei

Iedereen heeft vast wel een favoriet moment om een kop thee te drinken. Of koffie. Of een glas wijn. Of een biertje. Maar aangezien ik geen koffie en vrij weinig bier en wijn drink, en juist wel liters thee, deel ik vandaag mijn 7 favoriete theemomenten.

Mijn favoriete theemoment

’s Ochtends

Waar sommigen niet wakker kunnen worden zonder een kop koffie, kan ik mijn dag niet zonder een kop thee beginnen. Het is niet dat ik zonder thee niet wakker wordt, maar die kop warme thee in de ochtend is voor mij nog even een manier om de drukke dag uit te stellen. Qua thee drink ik het liefst een zwarte thee, maar de laatste tijd kan ik een groene thee ook wel waarderen ’s ochtends.

Bij chaos in mijn hoofd

Dit klinkt misschien wat dramatisch, maar als ik veel op mijn to-do-lijstje heb staan, kan ik mij lastig op één ding tegelijk concentreren. Ik ben met iets bezig, maar ben in mijn hoofd tegelijkertijd aan het bedenken hoe ik de rest nog gedaan krijg. Niet erg productief. Om weer even rust te creëren, zet ik een kop thee en neem ik de tijd om te genieten. Vaak zet ik ook nog wel een tweede of derde kop.

In de zomer

Ondanks dat ik door een serveerster een keer voor gek ben uitgemaakt voor het bestellen van thee in de zomer, vind ik het echt heerlijk. Ik vind het zo verfrissend! En niet zo gek ook, want door de thee stijgt je lichaamstemperatuur waardoor je lichaam in afkoelmodus gaat. Vergeet dus dat glas fris met ijsblokjes en ga voor een kop thee!

Met vriendinnen

Niets gezelligers dan bij elkaar zitten en thee drinken. Nog leuker is om er een high tea van te maken. Laat iedereen wat lekkers maken en de middag vliegt voorbij onder het genot van een heerlijk hapje en vele koppen thee.

’s Avonds

Net als dat ik mijn dag graag start met een kop thee, zo eindig ik hem ook graag. Ik kom erdoor tot rust, ik ontspan en ga er heerlijk door slapen. Wel kies ik een lichte en zachte thee. De combinatie van witte thee met lavendel is mijn all time favorite.

Tijdens de lunch

Langzaamaan ben ik ook tijdens de lunch thee gaan drinken. Heel vroeger dronk ik melk, maar ik kan me echt niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een glas melk gedronken heb. Waarom ik overging op thee? Geen idee eigenlijk, het is gewoon zo gegroeid. Maar ik weet wel dat ik nu heerlijk kan genieten van een  kop groene thee of oolong.

Met een goed boek op de bank

Hier kan ik zo van genieten. ’s Avonds, donker buiten, een goed boek, een dekentje en een grote kop thee. In de herfst en in de winter vind ik het heerlijk om zo mijn avonden door te brengen. Ik kom tot rust, ik geniet van het lezen en de heerlijke kop thee. Ook zonder tv kom ik dus goed de avond door.

Jullie zien het, voor mij kan thee altijd! Maar wat is jouw favoriete theemoment?

4 Reacties to “Mijn 7 favoriete theemomenten”

  1. Sarah Kalokerinos 19 april 2017 bij 14:15 #

    Ik ben een echte theefreak. Ik begin ook nooit een dag zonder kop thee. grt

  2. sandravda 17 mei 2016 bij 19:15 #

    Bij het ontbijt en bij de lunch drink ik altijd thee. Soms ook nog een kopje in de voormiddag of ’s avonds bij televisie…

  3. loenaaraya 17 mei 2016 bij 07:21 #

    Ook ik ga voor thee in de morgen. Ooit gehoord van de uitdrukking: niet praten voor de thee op is? ;) en na het werk volgt ook een kopje thee en ook een kopje thee, infusie eigenlijk, voor het slapen gaan mag niet ontbreken. Een losstaand moment is dan wanneer ik in mijn dagboek schrijf. Dat is niet mogelijk theeloos ;)

    • Kayleigh 17 mei 2016 bij 10:33 #

      Haha, die uitdrukking past perfect bij mij! Die ga ik onthouden :)

Geef een reactie

