5 variaties op muntthee

7 Mei

Iedereen kent muntthee met honing. Zelf drink ik muntthee ook vaak zonder, heerlijk. Maar toch wil ik af en toe wel eens wat anders, dus ben ik op zoek gegaan naar andere ingrediënten die je kunt toevoegen. Vandaag het resultaat met 5 variaties op muntthee.

5 variaties op muntthee

Munt met steranijs

Aan een kop muntthee heb ik 1 steranijs toegevoegd. Het resultaat? Ik proef niks. Nog maar wat steranijs erbij. En misschien ook niet zoveel munttakjes… Bij deze dus meteen, 1 munttakje is genoeg. Nu ruik en proef ik de steranijs pas! De anijs is een hele goede aanvulling op het frisse van munt. De anijs is ook zeker niet overheersend, maar juist net genoeg aanwezig om de muntthee een iets kruidiger karakter mee te geven.

Munt met kaneel

Dit is mijn favoriet! Het frisse van de munt combineert heerlijk met het kruidige van de kaneel. Geen van beide smaken overheerst. Elke slok begint met een vleugje kaneel om te eindigen met frisse munt. Mocht je eens iets anders willen met je muntthee, dan moet je dit zeker eens proberen.

Munt met citroen

Ik moest de citroen eerst iets uitknijpen voordat ik hem echt proefde. Alleen was ik hier iets te enthousiast mee. De munt proef ik dan ook vooral in de afdronk. Toch is dit een hele frisse combinatie met een licht tintelend mondgevoel door de munt (ondanks de uitgeknepen citroen).

Munt met sinaasappel

Ook hier moest ik de sinaasappel eerst wat uitknijpen voordat ik hem proefde. De munt is toch iets te sterk voor het halve schijfje sinaasappel. En blijven roeren kwam ik achter :) De sinaasappel blijft heel subtiel en geeft net een wat fruitiger karakter aan de muntthee. De sinaasappel houdt het hele frisse van de munt tegen en geeft juist een zoeter karakter. Op zich geen verkeerde combinatie, maar ik had er meer van verwacht.

Munt met limoen

Na wat stampen op het schijfje limoen met een theelepeltje proef ik hem. Lekker. Ik vind deze combinatie eigenlijk lekkerder dan die met citroen. Alsof de limoen net wat beter aansluit bij de munt. Het frisse van de munt proef ik vooral in de afdronk, en is een hele lekkere aanvulling op de limoen. Fris, maar met een subtiel zuurtje.

Voor mij springen de kaneel en de limoen eruit. De kaneel zorgt net voor een wat kruidigere muntthee, terwijl die met limoen fris is maar je ook een kick geeft. Ik blijf zeker vaker specerijen of fruit toevoegen aan muntthee.

Weten jullie nog andere combinaties?

5 Reacties to “5 variaties op muntthee”

  1. loenaaraya 7 mei 2016 bij 07:34 #

    Ik ken geen aanvullende combinaties maar ben wel te vinden voor de combi munt-kaneel! Dat ga ik zeker eens proberen :)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Muntthee behalve lekker ook heel goed voor je! - newskinblog - 1 juli 2016

    […] lovefortea vind je diverse variaties hoe je de muntthee nog lekkerder kan maken dan alleen met […]

  2. Tea Moments’16 Mei | LoveForTea - 28 mei 2016

    […] maand probeerde ik ook eindelijk 5 variaties op muntthee. In plaats van de ‘saaie’ honing probeerde ik muntthee met sinaasappel, citroen, […]

  3. De voordelen van verse muntthee | LoveForTea - 16 mei 2016

    […] je op een gegeven moment genoeg hebben van muntthee met honing, dan moet je een van deze 5 variaties op muntthee eens […]

Geef een reactie

