Tea Moments April’16

30 Apr

De laatste dag van de maand april, en dat betekent dat ik weer een aantal tea moments met jullie ga delen. 

Deze  maand vielen er weer een drietal theepakketjes door de bus. Zo had ik o.a. een sample van Be Your Tea aangevraagd. Ik kreeg een heerlijke Bai Mu Dan toegestuurd. Ook van Wemy’s thee kwamen er drie theeën mijn kant op. Ik was vooral benieuwd naar de Mojito. Wie wil er nou  niet ’s  middags mojito’s drinken?

Ook mocht ik weer rondneuzen in de reizende theedoos. Het was weer lastig, maar ik heb er twee theeën uitgehaald. Natuurlijk binnenkort meer.

Tea Moments: theedrinken

Deze maand heb ik ook heel gezellig met een andere theeliefhebber gekletst. Ze wil een bedrijfje beginnen in de theebusiness en daar wilde ze met mij over praten. Leuk! En dat kon natuurlijk niet zonder een grote (zware) pot groene thee.

Thuis heb ik ook genoeg koppen thee gedronken. Met dit ‘heerlijke’ weer van de laatste tijd gaan er bij mij wel flink wat koppen thee in. Zo genoot ik o.a. van de holy grail onder de groene theeën met citroen, namelijk die van Thee Bewust.

Ook probeerde ik zo veel mogelijk zonnestralen mee te pakken, dus af en toe zat ik heerlijk op de bank in het zonnetje.

De milky oolong van Basilur heeft deze maand ook geregeld in mijn theekop gezeten. Ik kan nog steeds versteld staan van de transformatie die theebladeren kunnen doormaken met behulp van wat water. Prachtig.

En ik ben aan het experimenteren geslagen met munt thee. Ik probeer verschillende smaakcombinaties uit waar jullie zeker meer over gaan horen.

Teabrewer Sweet Sea Buckthorn

Deze tea brewer vond ik de vondst van deze maand. Of ik zoiets ook echt meeneem tijdens een wandeling, op vakantie, naar kantoor of waar dan ook weet ik niet, maar het concept is leuk en het werkt (niet geheel onbelangrijk). Helaas ben ik nog niet zo’n fan van de twee theeën die ik al geproefd heb.

Ik vond het weer een geslaagde maand vol thee :)

Wat was jouw favoriete theemoment van april?

 

 

 

Geef een reactie

