Review: Bio Groene Lemon Thee

26 Apr

De huishoudbeurs mag dan al wel een tijdje voorbij zijn, maar van de thee die ik daar kocht geniet ik nog elke dag. De thee kocht ik bij het kraampje van Thee Bewust en na veel wikken en wegen ging ik voor deze Bio Groene Lemon Thee.

Ik weet nog dat ik heel blij was toen ik dit theekraampje zag. Ik had genoeg van alle nicer dicers, super dun schillende schilmesjes en wonderdoekjes. Gelukkig was mijn moeder het met me eens, dus die hal waren we dan ook snel weer uit.

Een ander hal was verrassend rustig, wat een verademing! Daar hebben we rustig rondgelopen en hebben we heel  lang bij de theekraam van Thee Bewust gestaan. Ik moest natuurlijk wel een lekkere thee uitkiezen. Nu weten jullie dat ik gek ben op groene thee en helemaal in combinatie met citroen, en daar vond ik heb de holy grail van de groene thee met citroen!

Bio groene lemon thee

Deze groene thee met lemon is een mix van biologische sencha met natuurlijk lemon aroma.

Bio groene lemon thee van Thee Bewust

Voor het zetten

Hoeveelheid: 2 gram
Watertemperatuur: 85°C
Trektijd: 1,5 minuut

Na het zetten

Geur theebladeren: De blaadjes ruiken naar citroen! Ik hou ervan. Deze thee heeft geen hele theeblaadjes, maar er zitten nog steeds grote stukken tussen. Voor gruis hoef je je dus geen zorgen te maken.

Smaak: De citroen proef je goed, maar wees niet bang voor rare gezichten. Het zure is helemaal weg, en de lichte sencha is een goede basis voor de citroen. De citroen maakt de sencha extra fris en helpt je uit een dipje. Het is heerlijk om met deze thee even een moment voor jezelf in te lassen en te genieten. En mocht je momentje voor jezelf wat langer duren dan één kop thee, dan kan dat prima. Deze groene lemon thee is niet zwaar en je kunt er lekker van blijven drinken.

Wel is het zo dat de smaak niet zo heel complex is. Het is een ‘simpele’ sencha thee met citroen, maar wel een hele lekkere.

Ik vind dit dus een heerlijke thee. Overdag drink ik namelijk graag wat lichtere theeën die me energie geven om ’s avonds met een verwarmende en aardse thee op de bank te kruipen. En dat kan nog best met het weer dat ons te wachten staat.

Wat is jouw favoriete groene thee?

Eén reactie to “Review: Bio Groene Lemon Thee”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments April’16 | LoveForTea - 30 april 2016

    […] tijd gaan er bij mij wel flink wat koppen thee in. Zo genoot ik o.a. van de holy grail onder de groene theeën met citroen, namelijk die van Thee […]

Geef een reactie

