Review: Bai Mu Dan

12 Apr

Via de WordPress-search kwam ik terecht op een andere theeblog, Tea Xperience. Hier las ik over het merk Be Your Tea en dat je hier een sample kunt aanvragen om te proeven. En deze is binnen! Ik proef een witte thee, Bai Mu Dan.

De sample komt aan in een hele leuke envelop. Binnenin staat precies welke thee je hebt ontvangen, uit welk land deze komt en wat voor soort thee het is. De bai mu dan die ik ontving komt uit China. Ook zit er een informatiekaartje bij met daarop  meer informatie over de thee. Zo wordt bai mu tan ook wel ‘white peony’ genoemd, is deze geplukt op hoogtes van 500 tot 600 meter en is biologisch.

Aan de andere kant van het kaartje staat een zetadvies (zowel voor gong fu cha als de westerse manier), een geur- en smaakprofiel en drinkadvies. Mocht je dus een theesample aanvragen van een thee die je nog niet kent, dan wordt je zeker niet in het diepe gegooid.

Bai Mu Dan

Bai Mu Dan of 'white peony' witte thee

Voor het zetten

Hoeveelheid: 2 gram
Watertemperatuur: 75°C
Trektijd: 1 minuut en 2 minuten

Na het zetten

Geur: De gezette theeblaadjes ruiken heel licht zoet. Een frisse grassige geur van na een verfrissend zomers regenbuitje.
Smaak: Frisse, lichte thee. De thee is licht zoet, bloemig en smaakt heel aangenaam. Er spring geen smaak uit, maar deze is juist heel goed gebalanceerd. Ik denk ook iets van munt te proeven, maar wel ver weg. Ik krijg een hele lichte munt tinteling.

De tweede kop heb ik 2 minuten laten trekken en ineens krijgt de thee een veel kruidiger karakter. Net of het net wat meer pit krijgt. Toch blijft de thee zacht en aangenaam. Ook het bloemige karakter is nog terug te proeven. De thee heeft ook een prettig mondgevoel, fris en het blijft even hangen achter op je tong.

Dit is een witte thee vol smaak. Kruidig, bloemig, maar toch zacht en licht. Echt een thee om van te genieten na een drukke dag. Mocht je ook kennis willen maken met het Belgische merk Be Your Tea, dan kun je een sample aanvragen en thuis genieten.

Wat vind jij van deze frisse Bai Mu Dan?

 

Eén reactie to “Review: Bai Mu Dan”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments April’16 | LoveForTea - 30 april 2016

    […] door de bus. Zo had ik o.a. een sample van Be Your Tea aangevraagd. Ik kreeg een heerlijke Bai Mu Dan toegestuurd. Ook van Wemy’s thee kwamen er drie theeën mijn kant op. Ik was vooral benieuwd […]

Geef een reactie

