The teabrewer, een theepot voor overal.

9 Apr

Op het Amsterdam Coffee Festival liep ik tegen een wand vol thee aan. Geen thee in theezakjes of losse thee voor in een thee-ei of filter, maar een wand vol teabrewers. Een theepot voor overal.

Wat is een Teabrewer?

Kort door de bocht gezegd, is een teabrewer een zak met daarin losse thee waar je water bij moet gieten. Iets eleganter gezegd, is het een theepot die je overal kunt gebruiken. Thuis, op school, op het werk, buiten, op vakantie, noem maar op.

De bedenker van de teabrewer is Grower’s Cup uit Denemarken. Met de teabrewer willen ze het mogelijk maken dat je op elk moment van de dag en waar je ook bent kunt genieten van een kwalitatief goede kop thee. Geen theezakjes met theegruis, maar losse thee. En dat op kantoor, tijdens een wandeling door de bossen, tijdens een picknick in het park, op vakantie of op school. Het enige wat je nodig hebt is de teabrewer, (een thermoskan) heet water en een theekop.

Hoe werkt een Teabrewer?

Heel simpel. Je kookt water en dat giet je in de zak. Zie het als een theepot waar je al losse thee in hebt gedaan en waar je alleen nog maar gekookt water bij hoeft te gieten. Even laten trekken en je kunt genieten van twee kopjes thee. En aangezien je losse thee vaker op kunt schenken, kun je de teabrewer ook weer opnieuw vullen. Ook hoef je niet bang te zijn dat je thee bitter wordt of te lang trekt. Na het uitschenken van je eerste kop thee hangt het filter dat erin zit boven de thee, dus stopt het trekken meteen.

The Teabrewer van Grower's Cup

Op de Amsterdam Coffee Festival liep ik dus tegen een wand vol teabrewers aan en ik kon ze niet laten hangen. Ik heb vier smaken gekocht, namelijk:

  • Sweet sea buckthorn
  • Revitalising treat
  • Good morning quince
  • Fruity figs & pineapple

Sweet sea buckthorn

Dit is een blend van rooibos, bessen van de duindoorn, groene thee en stukjes fruit.

Geen verkeerde combinatie, maar niet echt een favoriet. Het zoete van het fruit vind ik wat minder passen bij rooibos. Bij rooibos denk ik aan warm en cozy. Het zoete van het fruit past in mijn hoofd niet helemaal onder het kopje ‘rooibos’. Een smaak als vanille wel. Toch is dit zeker geen ‘vieze’ combinatie, al hou ik niet zo van die term. De thee heeft nog steeds het verwarmende karakter van rooibos, maar dan gecombineerd met het opkwikkende van fruit en zomer. Dit is een blend die je aanspreekt of niet.

Fruity figs & pineapple

Dit is een blend van stukjes fruit.

De hibiscus ruik je goed. Nee, dit is geen thee die ik graag warm drink. De hibiscus is nogal overheersend en maakt de thee nogal muf en vlak. Ik proef ‘zoet’, maar kan er verder geen specifieke smaken uithalen. Alhoewel, volgens mij proef ik ook appel. Toch is ook deze thee geen favoriet. Ik ben sowieso al niet echt een fruitthee-liefhebber. Ik ben veel meer gaan houden van de wat aardse en grassige smaken van groene thee, oolong en puerh. Toch denk ik dat dit wel een hele lekkere frisse ice tea kan zijn. De hibiscus wordt dan net iets minder overheersend waardoor ik denk dat de smaak wat complexer wordt. Gelukkig is dat ook een optie met de teabrewer. Ik ga hem snel vullen met koud water.

Het idee achter de teabrewer is leuk en origineel. Deze theepot is zeker makkelijk overal mee naartoe te nemen, maar een t-sac kun je ook vullen met thee en meenemen. Al krijg je geen druppelende theezakjes met de teabrewer. Je merkt het, ik vind het concept leuk, maar of je mij in het bos een kop thee uit de teabrewer zult zien drinken dat weet ik nog niet.

Ga jij voortaan met een teabrewer op weg naar kantoor of op vakantie?

2 Reacties to “The teabrewer, een theepot voor overal.”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments April’16 | LoveForTea - 30 april 2016

    […] tea brewer vond ik de vondst van deze maand. Of ik zoiets ook echt meeneem tijdens een wandeling, op vakantie, […]

  2. The teabrewer, een theepot voor overal. | Tea Xperience - 9 april 2016

    […] Bron: The teabrewer, een theepot voor overal. […]

Geef een reactie

