Tea Moments’16 maart

29 Mrt

Weer een maand vol leuke Tea Moments! Ik deel ze weer graag met jullie, want zo ging ik onder andere naar twee leuke thee-evenementen deze maand.

Eerst was ik uitgenodigd op het Dirty Chai event van Celestial Seasonings. Dit was een middag vol thee informatie, lekkere hapjes en zelfs twee hapjes waar de thee in verwerkt was. Gelukkig hebben we daar het recept van meegekregen, want de mango lassi was heerlijk!

Een weekend later ging ik met mijn moeder ook weer richting Amsterdam voor het Amsterdam Coffee Festival. Ondanks dat het vooral veel koffie was (ja, wat krijg je anders met zo’n naam) stonden er ook een paar theemerken. Zo heb ik o.a. met de mannen van Yumchatea gepraat en heb ik lekkere thee van Crusio geproefd. Helaas waren we de tea jam misgelopen, maar dat ga ik op het Dutch Tea Festival inhalen!

Naast thee en koffie kon je er ook heerlijke gebakjes eten.

Daarnaast heb ik ook thuis nog van genoeg heerlijke kopjes thee genoten. Zo zette ik deze maand weer geregeld de Saïgon die ik kocht bij Four Leaves. Ook probeer ik wat meer zwarte thee te drinken. Niet alleen om zo de overdaad aan groene thee-reviews tegen te gaan, maar ook omdat ik af wil van de associatie met sterk, zwaar en bitter. Ik denk namelijk te snel aan een kop zwarte thee die veel te lang heeft getrokken. Gelukkig had ik nog een zakje 100 years black liggen. Deze heeft mij zeker doen inzien dat zwarte thee niet zwaar hoeft te zijn.

De Buchu uit de laatste Reizende Theedoos zat ook geregeld in mijn theekop. Echt een thee  die je lekker vindt of niet. Ik ben gevallen voor zijn frisse karakter, en kan deze dan ook iedereen aanraden. Omdat maart ook nog flink wat koude, natte en donkere dagen kende, ging er bij mij ook flink wat van deze kruidenmix doorheen. Op deze dagen kon ik namelijk wel een verwarmende en kruidige thee gebruiken.

Tea Moments: paasbrunch

En met Pasen kon een kop thee natuurlijk ook niet ontbreken. Tijdens de Paasbrunch genoten we naast van het lekkere eten ook van meerdere koppen Dragon Well groene thee.

Daarnaast probeerde ik deze maand een nieuwe theemix uit, namelijk een mix van darjeeling en lavendel, en deelde ik drie van mijn favoriete ontbijtjes met matcha.

Wat was jouw favoriete theemoment van maart?

2 Reacties to “Tea Moments’16 maart”

  1. Carla vdM 29 maart 2016 bij 12:40 #

    Min theemoment was voor het eerst proeven van een Green Tea Monkey Chief, heel apart die lange bladeren te zien en de thee is echt lekker.
    Leuk dat je naar het Amsterdam Coffee festival bent geweest, ik kon helaas dit keer niet.
    Kiona Malinka van Crusio was de 1e Theesommelier van Nederland tijdens de wedstrijd in 2011 en ze heeft heerlijke theeën, leuk dat je die geproefd hebt..

    • Kayleigh 29 maart 2016 bij 17:39 #

      Ik ga die thee onthouden. Ja, de thee van Crusio was echt heerlijk! Binnenkort even een bezoekje aan de webshop plegen :)

Geef een reactie

