Mix-it: Darjeeling en lavendel

26 Mrt

Experimenteren met het combineren van thee is iets wat ik al heel lang niet gedaan heb. Tijd dus om weer een mix te bedenken en uit te proberen. Dit keer ving ik een combinatie via jullie op, namelijk een mix van darjeeling met lavendel.

Terugbladerend door mijn artikelen kwam ik erachter dat het laatste mix-it-artikel al van bijna een jaar geleden was. Ik combineerde verse munt met stevia om te kijken of dit een vervanging voor honing kon worden. En dat bleek best een succes te zijn.

Hopelijk is de mix van vandaag mijn volgende succes. Nou ja, mijn, ik ving het een tijdje geleden via jullie op, en deze mix bleef mij bij. Tijd om te proberen dus.

Darjeeling en lavendel in the mix

Mix-it: Darjeeling met lavendel

Voor deze mix heb ik twee theeën uit de Reizende Theedoos gebruikt, namelijk een darjeeling first flush van Sourenee, en lavendel van Thee aan Zee. Beide heb ik uit de reizende theedoos gehaald met de bedoeling om mee te bakken, maar aangezien ik daar nog niet aan toegekomen ben, vond ik het tijd om ze samen te voegen in een theeglas.

Hoeveelheid: 1 theelepel darjeeling en een halve theelepel lavendel
Watertemperatuur: 85°C
Trektijd: 3 minuten

Degene die de tip gaf, bedankt! Dit is een hele lekkere combinatie. De darjeeling heeft heel subtiel die unieke lavendel smaak meegekregen. Ik ben groot fan van lavendel, dus mij maak je hier blij mee. Hou je niet zo van lavendel dan is dit alsnog een mix die je moet proberen. De halve theelepel lavendel die ik gebruikt heb zorgt voor een hele subtiele smaak. Het zorgt ervoor dat de darjeeling net even een wat bloemiger karakter meekrijgt.

Het zachte en licht zoete karakter van de darjeeling is dan ook een goede basis. Deze is zacht genoeg waardoor een klein beetje lavendel al terug te proeven is. Het zoete karakter van de darjeeling krijgt hierdoor net iets meer body.

Een perfect mix van darjeeling en lavendel om de lente mee te verwelkomen.

Wat is jouw favoriete homemade theemix?

Eén reactie to “Mix-it: Darjeeling en lavendel”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments’16 maart | LoveForTea - 29 maart 2016

    […] probeerde ik deze maand een nieuwe theemix uit, namelijk een mix van darjeeling en lavendel, en deelde ik drie van mijn favoriete ontbijtjes met […]

Geef een reactie

