3x matcha voor in de ochtend

22 Mrt

’s Ochtends blijven we (ik) het liefst zo lang mogelijk in bed liggen om daarna als een gek te ontbijten en wakker te worden. Mij lukt dit niet zonder thee en dan niet altijd thee in een theekop. De laatste tijd gebruik ik namelijk steeds vaker matcha in mijn ontbijt. Een goed begin van je dag vol anti-oxidanten en vitaminen. Vandaag deel ik dan ook mijn 3 matcha recepten voor in de ochtend.

Matcha latte

Iedereen kent de matcha latte tegenwoordig wel. En geloof me, ook ’s ochtends is dit heerlijk. Het is net even wat romiger en voller dan een kop pure matcha thee. Ik maak zelf geregeld dit matcha latte recept en dan vooral als ik ontbijt met crackers of rijstwafels.

Matcha chiazaad pudding

Dit is een lekker puddinkje voor een drukke ochtend. Waarom? Je bereidt het namelijk de avond van te voren. Neem 200 ml water, melk of yoghurt en roer hier een theelepeltje  matcha doorheen. Voeg dan 3 eetlepels chiazaad toe en roer goed door. Je kunt er ook nog wat honing doorheen doen. Zet het nu in de koelkast. De volgende ochtend haal je je puddinkje uit de koelkast en kun je er bijvoorbeeld nog wat bosvruchten opdoen. Goede morgen!

Matcha yoghurt

Ben je je dagelijkse bakje yoghurt wel een beetje zat? Met een klein beetje matcha tover je dit snel om in een nieuw ontbijt. Voeg naar smaak matcha toe aan je yoghurt en roer dit goed door. Voeg nog wat (zelfgemaakte) granola en fruit toe en je ontbijt is klaar.

Ondanks dat voor mij een kop thee in de ochtend heilig is, kan ik ook heel erg van deze ontbijtjes met matcha genieten. Het zorgt voor afwisseling in mijn ontbijt en dat is soms hard nodig.

Ik ben ook benieuwd naar jouw ontbijt? Hoort hier een kop thee bij? En wat vind je van deze matcha ontbijtjes, zijn ze het proberen waard? Ik lees het graag!

2 Reacties to “3x matcha voor in de ochtend”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mijn 3 favoriete ochtendtheeën | LoveForTea - 22 oktober 2016

    […] Vooral in de herfst en in de winter kan ik niet zonder die warme mok. Liet ik eerder al eens drie ontbijtjes met matcha zien, nu vertel ik wat meer over de theeën die je ’s ochtends in mijn theekop kunt […]

  2. Tea Moments’16 maart | LoveForTea - 29 maart 2016

    […] Daarnaast probeerde ik deze maand een nieuwe theemix uit, namelijk een mix van darjeeling en lavendel, en deelde ik drie van mijn favoriete ontbijtjes met matcha. […]

Geef een reactie

