Review: Purethee.nl

16 Feb

Thee proeven, nieuwe smaken ontdekken en nieuwe merken leren kennen zijn mijn favoriete onderdelen van mijn reis door de wereld van thee. Je ontdekt verrassende smaakcombinaties, en ik word sowieso blij als er weer een nieuw theemerk op de markt komt. Een tijdje terug kreeg ik een mail van zo’n nieuw theemerk met de vraag of ik een aantal theeën zou willen ontvangen voor mijn blog. Vandaag staan ze in de spotlight en ik heb het over het merk Purethee.nl.

Wie is purethee.nl?

Purethee.nl is een online theewebshop waar je terecht kunt voor zowel losse thee als theezakjes. Ook vind je hier thee accessoires zoals T-sac theefilters, thee-eieren en een maatlepel voor losse thee. Mocht je vooral van groene thee, zwarte thee en rooibos houden dan moet je zeker eens een kijkje nemen op purethee.nl.

Aan het begin van dit artikel schreef ik al dat ik een aantal theeën heb mogen ontvangen. De volgende theeën vielen bij mij op de deurmat:

  • Rooibos marsepein rum
  • Rooibos bio premium
  • Groene thee Taiwan Chun Mee
  • Zwarte thee honing
  • Earl Grey

Van drie van deze theeën heb ik al genoten en deel ik graag met jullie

Ontvangen van purethee.nl

Groene thee Taiwan Chun Mee

Dit is een heerlijke groene thee zonder de karakteristieke grassmaak waar groene thee om bekend staat. Na 3 minuten trekken in water van rond de 75°C proef ik een krachtige groene thee zonder bitterheid. Mocht je geen grote liefhebber zijn van die grassmaak dan is deze groene thee zeker het proberen waard. Ik denk zelfs iets kruidigs te proeven.

Zwarte thee honing

Holy moly, deze is lekker! En dat zeg ik zelfs half verkouden waarbij m’n hele hoofd verstopt zit. De honing haalt het wat zware randje van de zwarte thee af en geeft de thee een heel zacht en zoet karakter. Mijn keel is op het moment heel blij met die zachtheid. Voor de rest is het een vrij ‘normale’ zwarte thee, maar dan net even wat interessanter door de honing.

Rooibos marsepein rum

Hou je van marsepein dan kun je al genieten van de geur. Zelf ben ik geen fan van marsepein om te eten, maar op zich ruikt het niet verkeerd. Al is de geur wel erg aanwezig. Ook vind ik persoonlijk de marsepein smaak erg overheersend. Ik ben al geen echte marsepein liefhebber en deze smaak is voor mij net iets te. Door de rooibos (en misschien ook wel de rum) is dit een verwarmende thee, dus als je van marsepein en rooibos houdt dan is dit jouw combinatie.

Drie van de theeën van Purethee.nl heb ik geproefd en over twee ben ik zeker te spreken. De rooibos bio zal hier ook wel in de smaak vallen, want als ik ’s avonds zit te koukleumen gaan er wel een paar koppen rooibos doorheen. Ook komt een earl grey altijd van pas voor in de ochtend.

Ken jij Purethee.nl al en lijkt een rooibos marsepein combinatie jouw wel wat? Laat het achter in de comments!

7 Reacties to “Review: Purethee.nl”

  1. BellamyzBlogzThingz 16 februari 2016 bij 12:16 #

    Hoi! Je hebt een nieuwe volger bij! Ik zal zeker een kijkje nemen op hun site! Ik ben een grote thee liefhebber. Sounds Good!

    Leuk artikel! Bedankt voor je Review

    Liefs,B.

    • Kayleigh 16 februari 2016 bij 14:55 #

      Leuk, nog een theeliefhebber :) Mocht je er een thee proberen dan hoor ik graag wat je ervan vond.

      • BellamyzBlogzThingz 16 februari 2016 bij 16:48 #

        Ja ik kan er defenitly niet zonder!
        Het maak mij niet uit of het nou zomer is of winter.
        Een grote mok thee gaat er altijd wel in! :D
        Is goedjes zal ik zeker doen!! :D

        Liefs, B. XxxX

      • Kayleigh 16 februari 2016 bij 17:23 #

        Jaa, nog iemand die ook gewoon in de zomer thee drinkt. Ik werd op een terras een keer zo raar aangekeken door de serveerster toen ik thee bestelde.

      • BellamyzBlogzThingz 16 februari 2016 bij 17:41 #

        Hahahaha! Nou ja! Meid trek je er niets van aan en Bestel je Thee Next time bij haar met extra veel Stijl!

        Hij staat immers op het menu om besteld te worden, nietwaar? Hihihi…
        Zeker na het eten is thee heel goed om te drinken.
        Mijn Top 3 is: Rooiboos Thee with Honing, Groene Thee with Cranberry en Munt Thee heerlijk!

      • Kayleigh 16 februari 2016 bij 18:28 #

        Munt! ♡

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments’16 februari | LoveForTea - 27 februari 2016

    […] InfiniTea’s Dream. Een heerlijke vruchtenmelange vol smaak. Ook viel er een pakketje van Purethee.nl op de mat. Hier was ik aangenaam verrast door de zwarte thee met […]

Geef een reactie

