Review: Puerh premium 2008

26 Jan

 

Als er de laatste tijd een thee is die ik echt graag drink na het eten dan is het wel puerh. Vooral de premium Yunnan puerh uit 2008 van Teasenz.

In juni vorig jaar kreeg ik gelukkig weer een nieuw blok puerh thee aangezien de vorige puerh tea bar van Teasenz alweer op was. Ook daar had ik heerlijk van genoten en toen het einde in zicht kwam werd ik er erg zuinig op. Toen de tweede tea bar op de mat viel was ik dan ook erg blij en vandaag de review van deze Puerh premium 2008.

Puerh premium 2008

puerh premium 2008 van TeasenzDeze puerh komt uit het dorp Wayao in Yunnan en is in 2008 geplukt en verwerkt in deze chocolade reep-achtige blok thee.

Voor het zetten

Hoeveelheid: 1/3 van een brok
Watertemperatuur: 100°C
Trektijd: 3 minuten

Na het zetten

Geur: De theebladeren ruiken aards, zwaar en hebben iets weg van chocolade.
Smaak: Deze thee is heerlijk verwarmend. Niet omdat het met heet water is gezet, maar de smaak zorgt ervoor dat je een cozy gevoel krijgt. Alsof je onder een lekkere warme deken op de bank zit en de regen hard tegen de ramen slaat. Een uitgesproken chocolade smaak proef ik niet, maar ver weg is het wel aanwezig. Ook heeft deze thee een bepaalde zachtheid ondanks het zware karakter. Zwaar op de maag ligt deze thee dan ook niet.

Helaas kan ik beide puerh repen niet meer naast elkaar leggen om zo te proeven of het jaar waarin ze geplukt zijn invloed heeft op de smaak. Wel weet ik dat beide puerh erg goed smaken en zeker een aanrader zijn.

Ben jij ook zo’n fan van puerh thee?

Geef een reactie

