Review: White Paradise

19 Jan

Buiten liggen er op sommige plekken nog kleine restanten sneeuw, maar ik waan me op een tropisch eiland. Ik ben helaas niet op vakantie, maar met deze White Paradise van Senza komt die vakantie een stuk dichterbij.

Zoals de naam al doet vermoeden gaat het om een witte thee. Daarnaast zitten er rozenblaadjes, pioenbloemblaadjes, citroengras en lychee in. Ik verwacht een thee met een zoet karakter vanwege de lychee. Hopelijk overheerst deze niet, want een mierzoete thee vind ik jammer. Tijd voor een kop White Paradise!

White Paradise

White_paradise_witte_thee

Voor het zetten

Hoeveelheid: 2 gram
Watertemperatuur: 70°C
Trektijd: 2 minuten

Na het zetten

Geur: De gezette theeblaadjes hebben niet echt een uitgesproken geur. Ergens ruik ik een heel licht bloemig karakter.
Smaak: Zacht, licht zoet en bloemig. Een smaakcombinatie die goed in balans is. Ik was bang dat deze thee erg zoet zou smaken vanwege de lychee, maar het citroengras gaat dat superzoete tegen. De bloemblaadjes geven een bloemig karakter mee wat weer een goede aanvulling is op de lychee. Een erg smaakvolle witte thee die op een tropisch eiland niet zou misstaan.

Dit is een heerlijke thee om in de middag je behoefte aan zoetigheid mee te stillen. De lichte zoetheid blijft in je mond achter waardoor je blijft genieten. Ik snap heel goed waarom deze White Paradise bij Senza als een van hun favorieten bekroond is.

Drinken jullie graag een witte thee blend of houd je het liever bij pure witte thee?

3 Reacties to “Review: White Paradise”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Het thee ABC presenteert ‘W’ | LoveForTea - 2 april 2016

    […] White Paradise is een zachte, licht zoete en bloemige thee van Senza. In deze thee zit naast witte thee ook rozenblaadjes, pioenbloemblaadjes, citroengras en lychee. Een thee waarbij je je op een tropisch eiland waant. […]

  2. Review: InfiniTea’s Dream | LoveForTea - 2 februari 2016

    […] in je hand en je voeten in het zand. En mocht je geen fan zijn van deze vruchtenmelange dan is de White Paradise ook zeker een aanrader om bij weg te […]

  3. Tea Moments’16 januari | LoveForTea - 30 januari 2016

    […] het drinken van deze White Paradise van Teasenz waande ik me echt op een tropisch eiland. Een thee met een geweldige smaakcombinatie […]

Geef een reactie

