Review: Huo Shan Yellow Tea

16 Jan

Met deze blog wil ik de wereld van thee ontdekken. Niet alleen voor diegenen die deze wereld net ontdekt hebben, maar ook voor mijzelf. Wat deze reis voor mij zo interessant maakt? Het ontdekken van nieuwe thee. Gele thee is daar een voorbeeld van.

Gele thee is een van de zes theesoorten die van de theeplant gemaakt kunnen worden en eentje die tot voor kort alleen op mijn verlanglijstje te vinden was. Maar daar is vorig jaar verandering in gekomen en ik kan gele thee van mijn lijstje strepen. Dank je, Tea-Adventure!

Vandaag wil ik jullie kennis laten maken met een heerlijke, zachte gele thee genaamd Huo Shan Yellow Tea.

Huo Shan Yellow Tea

Huo Shan Yellow Tea

Voor het zetten

Hoeveelheid: 2 gram
Watertemperatuur: 80
Trektijd: 1 minuut

Na het zetten

Geur: De gezette theebladeren doen mij aan groene thee denken, maar dan zonder bitter randje. De zachtheid van de thee ruik je en de geur is heel uitnodigend.
Smaak: De smaak van deze thee is heel zacht, licht en subtiel. De kastanjenoot vind ik lastig te proeven. Ik zou eerder zeggen dat het een licht bloemig karakter heeft. Ook het peperige is lastig terug te vinden, maar wordt wel duidelijker naar mate de thee langer trekt. Eerlijk gezegd is de smaak heel lastig te omschrijven. De smaak is niet echt uitgesproken, maar ook weer wel. Dat klinkt lekker verwarrend, maar als je deze thee probeert zul je het begrijpen. Dit is een gele thee die je bij blijft en waar je vaak van wilt genieten.

Als je van een lichte thee met veel smaak houdt, dan is deze thee voor jou. Ook groene theeliefhebbers zullen deze thee waarderen ook al kun je de smaken zeker niet met elkaar vergelijken. Waar groene thee soms een wat zwaarder karakter kan krijgen, blijft deze Huo Shan licht en fris.

Deze Huo Shan is een goed begin van mijn reis langs gele thee. Ik heb nog een aantal samples liggen en als deze net zo goed bevallen als deze, dan komen ze zeker op mijn blog terecht.

Drinken jullie graat gele thee? En wat is jullie favoriete gele thee?

Geef een reactie

