HEMA maakt losse thee bijzonder

12 Jan

Familiebezoek bij mijn opa en oma gaat 9 van de 10 keer gepaard met een bezoekje aan het centrum. Zo ook in december en tijdens een rondje HEMA werd ik verrast. Misschien is het voor sommigen van jullie geen nieuws meer, maar aangezien ik niet dagelijks in de HEMA kom viel mij dit op, namelijk losse thee bij de HEMA.

HEMA rooibos citrus thee in blik

Wat mij vooral aanspreekt is de hoeveelheid en de verpakking. De losse thee zit in een mooi blikje wat zeker niet verkeerd zal staan op het aanrecht. Daarnaast zit er 25 gram in elk blikje. Niet onwijs veel, maar aangezien het losse thee is, kun je hier een mooi aantal koppen thee van zetten. Persoonlijk houd ik van kleine hoeveelheden, want zo mag je van jezelf sneller een nieuwe thee kopen :)

Ik kon de winkel dan ook niet verlaten zonder een blikje mee te nemen. Ik ging voor een rooibos, aangezien ik hier mijn moeder wel een plezier mee kon doen. Deze is de laatste tijd helemaal gek geworden op rooibos.

Rooibos Tea Citrus

HEMA rooibos citrus losse thee close-up

Naast rooibos bevat deze thee ook nog kruidnagel, zoethout, kaneel, citroengras, citroenschil en gedroogde goudsbloemblaadjes.

Voor het zetten:

Hoeveelheid: 2 gram
Watertemperatuur: 100°C
Trektijd: 4 minuten

Na het zetten:

Geur: De zoethout is goed te ruiken bij de gezette theebladeren. De citrus is heel ligt.
Smaak: Het verwarmende van rooibos en het zurige van citrus komen heerlijk samen bij de eerste slok. Bij de afdronk krijgt het zoethout en het kaneel wat meer invloed. Na een tweede slok blijkt deze combinatie toch wel sterk, want daarna is de citrus een stuk minder goed te proeven. Jammer, want zo proeft de thee meer als rooibos met zoethout en kaneel dan als rooibos met citrus. Niet dat de thee nu niet lekker is, hoor! De combinatie van rooibos met zoethout en kaneel is heerlijk en ik denk dat het citroengras en de citroenschil deze combinatie goed ondersteunen. Deze rooibos is verwarmend, zoals we van rooibos gewend zijn, en door de zoethout en het kaneel perfect voor op een druilerige dag.

Ik ben wel te spreken over deze losse thee van HEMA. Niet verkeerd, eerlijk gezegd. Door de naam had ik wel een wat frissere rooibos verwacht. Toch is deze kruidige variant echt niet verkeerd.

Deze kleine blikjes met losse thee zijn ook een super leuk cadeautje. Bij de HEMA vind je altijd van die leuke tasjes en samen met een blikje thee, thee-ei en lekkere chocolade is je cadeautje zo samengesteld.

In totaal zijn er acht smaken: groen thee moroccan mint, groene thee jasmijn, groene thee munt zoethout, earl grey lavendel, earl grey, groene thee framboos, zwarte thee cranberry pomegranate en rooibos citrus. Alle thee is fairtrade.

Kenden jullie deze blikjes met losse thee van de HEMA al? 

3 Reacties to “HEMA maakt losse thee bijzonder”

  1. Loes 12 januari 2016 bij 13:55 #

    ha, ik zat afgelopen week juist te zoeken of je al iets over deze thee had geschreven. en zie hier ik wordt geheel toevallig op mijn wenken bediend :D

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments’16 januari | LoveForTea - 30 januari 2016

    […] Ik besloot een rooibos mee te nemen. De andere smaken spraken mij niet zo heel erg aan. Deze losse thee van de HEMA smaakt erg goed, maar de naam is wel een beetje […]

Geef een reactie

