Review: Basilur thee

5 Jan

Via de website His or Her kwam ik in aanraking met Basilur thee, een prachtig theemerk uit Sri Lanka. Bij Basilur gebruiken ze de hoogste kwaliteit ingrediënten, maken ze de heerlijkste blends en is alleen de verpakking al adembenemend.

Bij His or Her mocht ik twee smaken uitkiezen en ik ging voor een mix van groene thee met milky oolong en een zwarte thee met passievrucht en sinaasappel. En bij het uitpakken van het pakketje begon het genieten al, want daar lagen deze twee prachtige blikken.

Basilur thee: white moon en frosty afternoon

Vanwege scriptie drukte en de feestdagen hebben deze blikken even op mij moeten wachten, maar net voor het nieuwe jaar ging het eerste blik open.

White Moon

Basilur thee White Moon

Voor het zetten

Hoeveelheid: 2 gram
Watertemperatuur: 80°C
Trektijd: 3 minuten

Na het zetten

Geur: Een heerlijke romige geur in combinatie met het frisse van groene thee komt je tegemoet. Een veelbelovende combinatie.
Smaak: Deze thee smaakt heel interessant. De milky oolong zorgt voor een zachte smaak met romige afdronk. Vooral de romige afdronk maakt deze thee zo speciaal. De combinatie met groene thee zorgt ervoor dat deze thee licht van smaak blijft en waardoor je vele koppen van deze White Moon op kunt zonder zwaar gevoel. Een perfect thee voor een geniet momentje.

Frosty Afternoon

Basilur thee: Frosty Afternoon

Voor het zetten

Hoeveelheid: 2 gram
Watertemperatuur: 100°C
Trektijd: 3 minuten

Na het zetten

Geur: De gezette theebladeren ruiken subtiel zoet. Zoet zoals fruit, niet als kunstmatige zoetstoffen.
Smaak: Dit is de perfecte thee voor als je op zoek bent naar een Ceylon thee met een fruitig karakter. Heerlijk! De sinaasappel kan goed opboksen tegen het wat zwaardere karakter van de Ceylon. Geholpen door de passievrucht geven beide een fris fruitig karakter aan deze thee. Een thee om echt van te genieten nu met de koude en donkere dagen.

Deze twee theeën van Basilur zijn heerlijk. De combinatie van groene thee met milky oolong is heerijk romig en de Ceylon met sinaasappel en passievrucht is heerlijk fris en fruitig. Ik ben vooral erg te spreken over de White Moon. Die romige afdronk is gewoon geweldig! Gelukkig kan je ongeveer 40 koppen thee zetten uit één blik dus ik weet wel welke thee vaak in mijn theekop te vinden is.

Kende jij dit merk al of heb jij al vaker een milky oolong geprobeerd? Let me know in the comments!

Basilur is exclusief verkrijgbaar bij His or Her.

5 Reacties to “Review: Basilur thee”

  1. Superwoman op sloffen 5 januari 2016 bij 09:40 #

    Ik ken de merken niet, maar ze klinken heerlijk!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mijn 3 favoriete ochtendtheeën | LoveForTea - 22 oktober 2016

    […] Frosty afternoon – Basilur Ingrediënten: Ceylon zwarte thee, witte en blauwe korenbloemen, passievrucht- en sinaasappelaroma […]

  2. Tea Moments April’16 | LoveForTea - 30 april 2016

    […] milky oolong van Basilur heeft deze maand ook geregeld in mijn theekop gezeten. Ik kan nog steeds versteld staan van de […]

  3. Tea Moments’16 januari | LoveForTea - 30 januari 2016

    […] blikken. Dit pakketje was afkomstig van His or Her en erin zaten twee heerlijke theeën van Basilur thee. Basilur is een prachtig theemerk uit Sri Lanka en ze gebruiken alleen de beste ingrediënten. Deze […]

Geef een reactie

