Kati, opgepast

15 Dec

Schreef ik twee maanden geleden nog over mijn favoriete mok, Kati. Vandaag wil ik jullie voorstellen aan een mok waar ik net zo enthousiast over ben, namelijk de theemok bamboe.

Bamboe theemok

Waar mijn Kati-mok een apart theefilter heeft, zit het filter gewoon ingebouwd in de bamboe theemok. Geen gedoe dus met schoteltjes. Water in de theemok, thee erbij, even laten trekken en genieten maar.

Tijdens het drinken heb je echt geen last van het filter. Je merkt er niks van. Zorg er wel voor dat je niet te veel water in de mok giet. Als deze boven het filter uitkomt, komen ook de theeblaadjes boven op het filter te liggen en dat wil je niet. Ondanks dat je de mok niet helemaal vol kunt gieten, gaat er echt genoeg water in om even lekker te genieten van een goede kop thee.

Bamboe theemok met filter

Naast dat je er heerlijk thee uit kunt drinken, vind ik de vormgeving ook mooi. De beker is handgemaakt met porselein uit Jingdezhen, China en is te koop bij Tea-Adventure. De natuurlijke groene kleur en de bruinachtige kleur op het filter geven de mok zijn ‘bamboe’ uitstraling. Een perfecte mok om van een pure thee te genieten. Let er wel op dat deze pure thee niet te klein is, want ik kan uit ervaring spreken dat een grote slok theeblaadjes niet erg lekker is.

Wat vinden jullie van bekers met filter, handig of heb je liever een los filter of zakje? Laat het achter bij de reacties.

Eén reactie to “Kati, opgepast”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Thee wil zwemmen in ruimte | LoveForTea - 29 februari 2016

    […] – Geniet van je thee in een mok met ingebouwd theefilter. Een mooi voorbeeld hiervan is de Magisso kop. Laat de thee trekken en als deze sterk genoeg is kantel je de kop. Doordat je maar 1 kop tegelijk zet heeft de kleinere hoeveelheid thee genoeg ruimte om z’n heerlijke smaak af te geven. Deze kop is hier te koop. Ik ben ook fan van de Kati theemok en deze groene bamboe mok. […]

Geef een reactie

