Cadeautip: Theeset

28 Nov

Elke zaterdag in november geef ik een cadeautip voor de theeliefhebber. Zo kwam er al een creatieve Tea Lovers Mason Jar voorbij, maar ook de thee adventskalender en thee abonnementen. Deze week een tip om de theeliefhebber nog meer van hun kop thee te laten genieten, de Theeset.

Dit cadeau is perfect voor losse thee liefhebbers die hun geniet momentje extra aandacht willen geven. In plaats van een grote mok te vullen met water gaat het bij dit cadeau om kleine kopjes en slokjes. Ik heb het over een theeset. Geen grote theepot of kop en schoteltjes, maar een theeset met een klein theepotje met filter en kleine kopjes. Zelf heb ik ook zo’n setje en ik gebruik deze graag om extra tijd te nemen voor mijn theemomentje.

Theeset

Bij de meeste theewinkels en theewebshops zijn wel zulke theesetjes te vinden. Zo heeft Senza Tea twee moderne setjes, de cupset Nils en de theeset Jurjen.

Je kunt het setje ook zelf samenstellen bij Newby. Hier kun je los een theepot (wel een grote) en kopjes bestellen. Deze Chanoyu collectie is geïnspireerd op de Japanse theeceremonie en heeft een minimalistisch design.

Maar ook de Xenos heeft mooi gedecoreerde theesetjes zoals de Ginko en de Sakura. Beide hebben wel een grote theepot.

Voor mij gaat het bij zo’n set om de kleine kopjes en niet zozeer om een grote of kleine theepot. Je drinkt namelijk uit het kopje. Ik heb gemerkt dat je de thee meer gaat waarderen door uit een klein kopje te drinken. Je proeft meer en je drinkt met aandacht. Perfect om je theemomenten extra aandacht te geven.

Dat waren ze dan, mijn vier cadeautips voor de theeliefhebber. Ik hoop dat je er wat aan gehad hebt of meer inspiratie uit haalt voor het perfecte cadeau. Mocht je nog op zoek zijn naar nog meer cadeautips kijk dan op mijn cadeautips-pagina. Hier vind je o.a. een diy theemok, 6x thee voor onder de kerstboom en een theeboeket.

Heb jij nog leuke ideeën voor cadeaus, laat het dan achter bij de reacties.

Geef een reactie

