Review: 3x Senza Tea

24 Nov

Vorige week liet ik jullie al kennis maken met het origami theefilter van Senza Tea. Mij lijkt het een perfecte manier om losse thee in de horeca te schenken en ik hoop dan ook dat we snel van de theezakjes af zijn. Naast dit ingenieuze theefilter is de thee van Senza Tea ook echt een aanrader.

Bij Senza draait het om Real Tea Made Easy, oftewel echte thee met echte smaak waarmee je met hun slimme oplossingen een echte theebeleving creëert. Thuis en op het werk.

Ik heb een aantal theeën mogen proeven en toen ik hun rooibos Warming Soul proefde wist ik dat deze in een review voorbij moest komen. Heerlijk! Deze was alleen zo’n succes hier thuis dat deze al op was voor ik een woord op papier kon zetten. Aanrader dus! Daarom geen rooibos vandaag, maar wel andere thee waar je verliefd op wordt.

Spicy Chai

Spicy-Chai-Zwarte-Thee

Een kruidenmelange met zwarte thee en met de kruidigheid van gember, aldus Senza.

Van de gezette thee komt een heerlijke spicy geur. Alleen hierdoor krijg je al een oppepper. De balans tussen zwarte thee en het spicy karakter is in deze thee perfect. Persoonlijk hou ik niet van een overheersende spicy smaak, maar in deze thee is deze kick precies goed. Met elke slok warm je op en de kruiden blijf je nog lang proeven na je laatste slok. Een spicy chai waar ik blij van wordt.

Star Mix

Star Mix Kruidenthee

Anijszaden, steranijs, jeneverbessen, meadowsweet, bramenblad, munt en zoethout, oftewel een kruidenthee waar ik erg nieuwsgierig naar was.

De thee ruikt heerlijk naar anijs. Ik was vergeten hoe goed anijs smaakt. Naast het succes van de rooibos is deze Star Mix een goede opvolger. Verfrissend door de munt, maar toch verwarmend. Een goed alternatief voor als je niet zo’n fan bent van een sterke chai, maar nog een thee met kick wilt drinken aan het einde van de dag.

Earl Grey Blue Flower

Earl Grey Blue Flower Zwarte Thee

Een klassieke zwarte thee met een stevige body en aangevuld met het karakter van de bergamot. Klinkt goed!

Dit wordt zeker een nieuwe optie voor in de ochtend. De combinatie van zwarte thee met bergamot is heerlijk. Deze zachte citrusnoot zorgt ervoor dat de zwarte thee een fris karakter krijgt. Een perfecte thee voor bij een licht ontbijt.

Mocht je nog op zoek zijn naar een goed adres voor goede thee, dan moet je hier zijn. Naast thee voor de horeca en voor op kantoor kun je hier als particulier ook terecht voor losse thee en het origami theefilter. Probeer dan vooral de Warming Soul rooibos, aanrader!

Welke van deze theeën zou jij wel eens willen proberen? Een spicy of frisse zwarte thee of juist een verwarmende kruidenmelange. Laat het achter bij de reacties.

2 Reacties to “Review: 3x Senza Tea”

  1. Misses T. 24 november 2015 bij 12:15 #

    Ik ben wel benieuwd maar de Starmix…

    • Kayleigh 24 november 2015 bij 14:24 #

      De Star mix is zeker het proberen waard. Erg lekker.

Geef een reactie

