Review: Origami theefilter

17 Nov

Mails met daarin de vraag of ik een thee wil proberen, daar word ik zo blij van. Niet alleen omdat ik van een nieuwe thee kan gaan genieten, maar ook doordat ik blijkbaar iets goed doe met mijn blog. Ik bereik geen duizenden mensen, maar wel de theeliefhebber. Laat dat nou net de doelgroep zijn van mijn blog :)

Een tijdje terug kwam er weer zo’n mail binnen. Dit keer van Senza Tea met daarin de vraag of ik hun origami theefilter wilde testen. Alleen door de naam was ik al nieuwsgierig en een paar dagen later viel er dan ook een pakketje op de mat.

origami theefilter van Senza Tea in kop.

Wat is het origami theefilter?

Het is een groot, open theezakje met aan beide kanten een uitklap mechanisme waarmee je het zakje in je theekop kunt laten hangen. Geen theezakje die met koortje en al in je theekop verdwijnt, maar losse thee die de ruimte krijgt om geur, kleur en smaak af te geven om daarna gemakkelijk uit je theekop te halen. Je klemt het filter namelijk tussen de randen van je glas in. Waar ik wel achter ben gekomen is dat je beter voor een wat smaller glas kunt gaan. Als het filter in het water hangt, komt ook de thee in contact met water. Ik gebruikte eerder een breder glas en hierin stond de losse thee maar net in het water.

Heeft je thee lang genoeg getrokken dan is het theefilter eenvoudig uit je kop te halen. Je pakt de beide kartonnen zijkanten vast en je kunt het filter op een theeschoteltje leggen. En dat zonder gemors. Genoeg thee gehad? Dan kan het theefilter weggegooid worden (biologisch afbreekbaar).

Deze origami theefilters zijn super handig voor thuis, maar vooral in de horeca kan deze goed gebruikt worden. Je kunt eenvoudig losse thee serveren en met dit theefilter maak je er een echte beleving van. Je ziet de theebladeren kleur, geur en smaak afgeven en dat is toch een wat luxere ervaring dan het standaard theezakje met bosvruchten.

Je begrijpt het, ik ben fan van dit origami theefilter. Handig, mooi vormgegeven en geen gemors. Perfect voor personen die denken dat losse thee gedoe is.

O, en de thee die ik dronk was ook hemels. Ik genoot van een Green Jasmine van Senza. Zacht karakter met een bloemige noot, maar volgende week meer over hun thee.

Wat vind jij van dit origami theefilter. Zou de horeca zo’n filter kunnen gebruiken of is de gemiddelde Nederlander nog niet klaar voor iets anders dan het theezakje? Laat jouw mening achter bij de reacties.

3 Reacties to “Review: Origami theefilter”

  1. CeeCee 17 november 2015 bij 11:59 #

    Lijkt me een briljant idee voor de horeca inderdaad, super manier om losse thee te kunnen serveren op een manier die de blaadjes ook echt tot hun recht laat komen!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments’15 november | LoveForTea - 1 december 2015

    […] maar niet zonder thee. Ook op mijn blog kwam er weer van alles voorbij, naast een review van een origami theefilter gaf ik ook vier cadeautips voor een cadeau waar elke theeliefhebber blij van wordt. En ik ben nog […]

  2. Review: 3x Senza Tea | LoveForTea - 24 november 2015

    […] week liet ik jullie al kennis maken met het origami theefilter van Senza Tea. Mij lijkt het een perfecte manier om losse thee in de horeca te schenken en ik hoop […]

Geef een reactie

