Review: Keemun

10 nov

Een tijdje terug kwam er een review online van een heerlijke zachte en frisse groene thee: de Rising Sun. Deze thee kreeg ik toegestuurd van Teazi en in dat pakketje zat ook een zwarte thee uit Anhui, China. Tijd om deze te proeven en met jullie te delen. Ik heb het over Keemun. 

Teazi zegt het volgende over deze zwarte thee:

Keemun is één van de meest bekende zwarte theesoorten uit China. Deze zwarte thee is vol, fleurig met een vleugje donkere chocoladesmaak. Perfectie in een kopje.

Thee met donkere chocolade, twee dingen waar ik gek op ben. Ondanks dat ik zwarte thee vooral ’s ochtends drink spreekt deze thee mij wel aan om ’s middags van te genieten. Het komt waarschijnlijk door de chocolade en aangezien er ook een reep chocolade in de koelkast ligt ga ik ook meteen deze combinatie proeven.

Keemun

Keemun zwarte thee van Teazi

Voor het zetten

Hoeveelheid: 1 theelepel
Watertemperatuur: 95 – 100°C
Trektijd: 2 minuten

Na het zetten

Geur: Chocolade! Wauw, ik heb nog nooit zo’n heerlijke chocolade geur geroken bij thee. Warme chocolademelk van pure chocolade, I like!
Smaak: De warme chocolademelk geur heeft plaatsgemaakt voor de smaak van donkere chocolade. De thee is krachtig, donker en verfijnd. Het fleurige proef ik niet helemaal, maar ik fleur er wel van op (wanneer doet chocolade dat nou niet). Deze thee moet je gewoon in combinatie met chocolade eten. Heerlijk! De warme thee zorgt voor het smelten van de chocolade waardoor de pure chocoladesmaak van de thee extra krachtig wordt. Perfectie in een kopje. Daar heeft Teazi helemaal gelijk in.

Ik zeg dit niet snel, maar deze Keemun is zeker een favoriet! En dat terwijl ik een groot groene thee liefhebber ben. Deze zwarte thee is een perfecte thee voor in de middag om even bij weg te dromen en jezelf op te laden. Het chocolade karakter is gewoon hemels.

Hebben jullie al eens genoten van een kop Keemun? Zo niet, dit is een aanrader! Laat bij de reacties achter wat je van deze zwarte thee vindt.

3 Reacties to “Review: Keemun”

  1. Misses T. 10 november 2015 bij 08:44 #

    hmmm, chocolade, tja wie wordt er niet blij van. Ik kan niet wachten om deze te proberen… ik heb nog een hele lijst af te gaan :)

    • Kayleigh 10 november 2015 bij 15:20 #

      Dit is echt een aanrader, vooral in combinatie met een stukje pure chocolade.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Het thee ABC presenteert ‘K’ | LoveForTea - 10 november 2015

    […] chocolade. Een topthee die je zeker in combinatie met chocolade moet proeven. Een review van deze Keemun staat […]

Plaats een reactie