Review: De Reizende TheeDoos deel 1

20 Okt

Eind augustus kwam Leuketheetjes.nl met een super leuk idee, namelijk de reizende theedoos. Dit pakketje vol theesamples wordt verstuurd tussen verschillende theeliefhebbers om zo nieuwe theeën te ontdekken en jouw favorieten met anderen te delen. Daar moest ik natuurlijk aan mee doen!

Begin september viel de reizende theedoos bij mij op de mat. Leuk! Tijd om lekkere theeën uit te zoeken. Alleen was dit makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kon niet kiezen! Ik moest van mijzelf theeën kiezen die meteen mijn aandacht hadden of juist omdat ik deze zelf niet zo snel zou kopen. Dit is namelijk het moment om kennis te maken met deze theeën zonder meteen een hele verpakking in de kast te hebben staan. Na veel wikken en wegen heb ik uiteindelijk vier theeën uitgezocht waarvan ik er vandaag twee zal reviewen.

Naast dat ik vier theeën uit de reizende theedoos heb gehaald, heb ik er ook een aantal ingestopt. Sowieso is het de bedoeling dat je net zoveel thee terug in de doos stopt als dat je eruit gehaald hebt, maar ik heb er nog wat extra proefzakjes bij in gedaan. Zo kan de volgende theeliefhebber onder andere genieten van een theebloem, lapsang souchong, witte thee met lavendel of een heerlijke herfst kruidenthee. Mocht je ook mee willen doen, ga dan naar Leuketheetjes.nl.

Moonlight White – NiYaoCha.nl

Moonlight White witte thee close-up

Voor het zetten

Hoeveelheid: 2 gram
Watertemperatuur: 80°C
Trektijd: 5 minuten

Na het zetten

Geur: De theeblaadjes ruiken heerlijk! Heel licht zoet en ze zorgen ervoor dat je ook een delicate witte thee verwacht.
Smaak: Dit is zeker een heerlijk frisse witte thee. De thee is zoet, maar op een delicate manier. Een heerlijke thee voor op een zonnige dag of als je wel even een me-momentje kunt gebruiken. Ik denk dat deze heel goed zal smaken in combinatie met een lekkere pure chocolade of een stukje cheesecake. Ook is dit een perfecte thee voor theeliefhebbers die moeten wennen aan het delicate karakter van witte thee, omdat het zoetje voor een aangename smaaksensatie zorgt.

Granaatappel & munt – Boot koffie

Granaatappel-munt thee close-up

Voor het zetten

Hoeveelheid: 2 theelepels
Watertemperatuur: 100°C
Trektijd: 6 minuten

Na het zetten

Geur: Kauwgom! De spearmint-lucht komt me tegemoet. Verder ruik ik zoetigheid. Eigenlijk doet me dit aan een sauna denken. Zo’n sauna met menthol al vind ik de sauna lekkerder ruiken dan deze kruidenthee.
Smaak: Schrok ik van de geur, zo aangenaam verrast ben ik van de smaak! Weg kauwgom en hallo granaatappel! De smaakcombinatie is perfect in balans en na het zoete van de granaatappel proef ik het verfrissende van de munt. Deze frisheid blijft ook achter in je mond. Mocht je niet van een al te zoete thee houden, dan raad ik aan om kleine kopjes te drinken. Toch vind ik dit wel een aangenaam zoet vanwege de frisheid van de munt.

De reizende theedoos is voor deze twee theeën een succes. Ik ben aangenaam verrast en dan vooral door de granaatappel-munt. Juist omdat ik deze thee niet zo snel zelf zou kopen, is het fijn dat je via dit leuke idee toch een proefzakje kunt bemachtigen om te proeven. Ik ben benieuwd naar de volgende twee theeën! Volgende week dinsdag komt de review online, dus houd mijn blog in de gaten!

Hebben jullie ook wel eens meegedaan aan een reizende theedoos of doe je nu mee met het pakketje van Leuketheetjes.nl? 

5 Reacties to “Review: De Reizende TheeDoos deel 1”

  1. Jiska Sanders - van Soest 20 oktober 2015 bij 08:50 #

    Hihihi… ik lees dit terwijl de Reizende Theedoos in mijn tas zit om op de bus te doen, verder op reis. Ik heb er zelf net afgelopen weekeinde toen hij aankwam een paar uitgehaald (en nog wat meer terug in gedaan) en mijn eerste smaaktesten zijn ook verrassend. Ik had bv. nog nooit een thee van Teasenz geproefd, dus dat werd tijd! Ook ik koos bewust theetjes die ik anders niet zo snel zou kopen, en heb er 3 al geproefd. Twee ervan zou ik nog steeds niet snel kopen, de derde is dé ontdekking van de Reizende Theedoos. Morgen mijn vierde smaak testen!

    De granaatappel-munt zit er nog steeds in trouwens, die vond ik té kauwgommig ruiken, dus daar mag de volgende op de lijst van genieten. En een theebloem zit er ook nog in: ik heb geen glazen theepot en dat is toch zonde, om zo’n mooie bloem in een dichte pot te zetten?

    Mij viel op dat in de Reizende Theedoos toen die bij me aankwam dat er toevallig net erg veel groene en witte thee in zat, dus ik heb een aantal zwarte theetjes toegevoegd, om de keuze in balans te houden. Ik vind dat de (toch echt héle mooie en goede) theesoorten van Betjeman & Barton niet genoeg aandacht krijgen, dus ook daarvan heb ik nog snel wat afgeroomd voor in de theedoos!

    • Kayleigh 20 oktober 2015 bij 14:01 #

      Leuk dat je ook mee doet! En dit is zeker het moment om theeën uit te zoeken die je normaal niet zo snel zou kopen. Ik ben nu wel heel benieuwd wat voor jou dé ontdekking is.

      • Jiska Sanders - van Soest 20 oktober 2015 bij 17:17 #

        Ik was heel aangenaam verrast door Daughter’s Ring van Teasenz. Ziet er prachtig uit, en heeft een hele zachte maar verrassend diepe smaak. Dat was een ontdekking die ik anders nooit gedaan zou hebben, omdat ik zelf niet zo naar groene theetjes grijp: ik ben een enorme zwarte-thee-drinker en neem af en toe wat Oolongsoorten of een Pu Erh, maar groene of witte neem ik niet zo snel. Gelokt door het uiterlijk wilde ik het toch proberen en dat was een aangename verrassing.
        http://www.teasenz.com/early-spring-daugthers-ring-green-tea-ming-qian-nu-nv-er-huan-cha

        Ook ben ik nog erg nieuwsgierig naar Liu An, een Anhui zwarte thee die 20 jaar gerijpt heeft en als een Pu Erh gezet moet gaan worden:
        http://yunnansourcing.com/en/liuanandotherheicha/1582-90-s-liu-an-tea-from-anhui-aged-and-smooth.html

      • Kayleigh 26 oktober 2015 bij 09:01 #

        Leuk om te lezen dat Daughter’s Ring zo goed bevallen is. Ik heb deze thee uit de tweede Reizende TheeDoos gehaald vanwege het prachtige uiterlijk. Nu een zwarte thee liefhebber zo enthousiast is over deze groene thee kan ik als groene thee fan niet wachten om een kop te zetten.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Review: De Reizende TheeDoos deel 2 | LoveForTea - 27 oktober 2015

    […] week was het eindelijk tijd om twee theeën met jullie te delen die ik uit de Reizende TheeDoos van Leuketheetjes.nl had gehaald. De fruitmelange was een aangename verrassing en ook de witte thee […]

Geef een reactie

