Mijn herfstthee toppers

17 Okt

De herfst is al weer een tijdje bezig en ondanks dat ik mijn geliefde zomertheeën uiteindelijk toch heb moeten vervangen voor wat meer verwarmende theeën ben ik daar nog niet eens zo heel verdrietig om. Waarom? Ik heb ze namelijk kunnen omwisselen voor een aantal heerlijke theeën waar ik tijdens de gure herfstavonden hartstikke blij van word. Vandaag deel ik ze met jullie.

Vorig jaar schreef ik voor het eerst over mijn 5 favoriete herfsttheeën en een jaar later ziet dit lijstje er toch wat anders uit. Ik heb dit keer gezocht naar mijn thee topper per thee’soort’ en vanille speelt daarbij een hoofdrol.

Mijn herfstthee toppers

Groene thee

herfstthee topper hojicha

Om maar meteen met mijn favoriete theesoort te beginnen, ja, groene thee kan ook prima in de herfst. Wel heb ik de lichte en frisse thee omgeruild voor een Hojicha. Dit is een groene thee met warme smaken zoals karamel, vanille en geroosterde hazelnoot. Als dat geen herfstsmaken zijn dan weet ik het ook niet meer.

Oolong

herfstthee topper da hong pao

Een oolong ontbrak in mijn lijstje van 2014. Dit kwam vooral omdat ik de oolong nog niet in mijn hart gesloten had. Dit jaar is dat anders, want ik heb toch een aantal heerlijke oolongs mogen proeven! De Da Hong Pao is mijn favoriet. Krachtig, maar met een vleugje karamel. Perfect voor tijdens een herfstdipje.

Zwarte thee

herfstthee topper Il Était une fois Noel

Ben ik in de zomer geen fan van zwarte thee dan verandert dit zodra het wat kouder begint te worden. Zo keek ik eigenlijk alweer uit naar het zetten van een kopje Il Était Une Fois Noel. Deze zwarte thee met kaneel, vanille, appels en amandelen kocht ik vorig jaar bij Tea in the City en hun tip om deze te thee te combineren met apfelstrudel of appeltaart kan ik alleen maar beamen.

Rooibos

herfstthee topper rooibos vanille

Het hele jaar door ben ik eigenlijk fan van rooibos, maar in de herfst zet ik deze thee toch net even wat vaker. Vooral als deze gecombineerd is met vanille! Een verwarmend kopje ontspanning op de bank tijdens een fikse regenbui die tegen de ramen klettert. Zolang ik niet naar buiten hoef is de herfst zo erg nog niet.

Kruidenmelange

herfstthee topper kruidenmelange

Dat deze vorig jaar niet in mijn lijstje voorkwam kan ik gewoon niet geloven. Ik dronk deze zo vaak! Dit jaar moest ik deze kruidenmelange dan ook met jullie delen. Deze heb ik van mijn vriend in Amerika gekregen, maar deze combinatie van overheerlijke smaken is hier vast ook wel te vinden. Ook hier zit weer vanille in. Allspice, kaneel en steranijs zijn nog een aantal heerlijke ingrediënten die van deze melange een ware smaaksensatie maken.

Nu mijn vraag aan jullie: Wat is jullie favoriete herfstthee?

6 Reacties to “Mijn herfstthee toppers”

  1. Bennienc 17 oktober 2015 bij 21:53 #

    Moeilijk moeilijk. Ik drink mijn favorieten namelijk heel het jaar door. Ik ben onlangs echt verslingerd geraakt aan de Avondmelange kruidenthee van Albert Heijn. Die smaakt echt naar de herfst, appels, kaneel en nog andere warme kruiden. Mijn Rooibos Chai is ook echt een topper voor dit seizoen.

    • Kayleigh 17 oktober 2015 bij 21:58 #

      Rooibos chai is inderdaad ook heerlijk. Ik heb wel de neiging om nu meer verwarmende theeën te drinken en de frisse fruitige weer op te bergen.

      • Bennienc 17 oktober 2015 bij 22:02 #

        Inderdaad maar het hangt ook af van welke fruitigheid of bloemigheid in de thee zit. Ik heb gisteren bijvoorbeeld ene heerlijke witte thee met rozenknop aroma gedronken. Smaakte geweldig zo bij een open haard :)

      • Kayleigh 17 oktober 2015 bij 22:10 #

        Die combinatie klinkt inderdaad niet verkeerd om van te genieten bij de open haard.

      • Bennienc 17 oktober 2015 bij 23:31 #

        Imperial White van Lipton. Ben al heel de dag online aan het zoeken en heb hem gevonden :)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments’15 oktober | LoveForTea - 31 oktober 2015

    […] was een maand met zon, vorst en regen. Een maand waarin ik mijn herfstthee toppers weer tevoorschijn haalde en voor het eerst een matcha latte recept uitprobeerde. Op naar meer […]

Geef een reactie

