Kati, mijn favoriete theemok

10 Okt

Favorieten-vragen. Ik hou er niet echt van. Ik heb niet echt een boek, film, gerecht of acteur die ik ‘mijn favoriet’ kan noemen. Ook als het op thee aankomt heb ik alleen groene thee als favoriet, lekker algemeen. Met thee accessoires is het wel anders, mede door deze kati theemok.Met groene thee als algemene theefavoriet is het natuurlijk niet zo dat ik geen favorieten heb in de categorieën zwarte thee, witte thee of rooibos. Iets ‘mijn favoriet’ noemen hangt alleen helemaal van mijn mood af. Aan ‘all time favorites’ doe ik dan ook helemaal niet, of toch wel?

Ondanks mijn collectie theemokken is er één mok die ik na iedere herontdekking weer geweldig vind. Niet alleen vanwege het design, maar ook omdat deze zo verrekte handig is. Deze mok is lang geleden in een DE shoplog op mijn blog verschenen, maar is daarna erg afwezig geweest. Tijd dus om een artikel aan ‘mijn favoriete’ theemok te besteden. Mag ik jullie voorstellen, Kati.

Kati theemok met boom design

Waarom Kati?

Zoals ik al zei is de Kati mok super handig. Naast dat er een goede hoeveelheid thee in kan worden gezet, hoef je niet te werken met theezakjes of T-sac’s. Er zit een handig zeefje bij die je op een richeltje kunt leggen. Na de juiste trektijd haal je het zeefje eruit en kun je deze op de deksel leggen. Handig toch? Oké, ik weet dat er meer mokken en glazen op de markt zijn met filters en zeefjes, maar die hebben niet zo’n leuk design als Kati.

Ik moet toegeven dat het kopen van deze mok mijn eerste stap was richting theezetten met losse thee. Er bestaat dus een kansje dat mijn liefde voor deze mok een klein beetje is beïnvloed door mijn overstap op losse thee. Toch zou ik mijn mok niet snel inwisselen voor een andere. Mocht deze dan ook in scherven op de grond liggen, dan weet ik zeker dat ik gelijk een nieuwe bestel. Af en toe is het fijn om even geen T-sac te gebruiken en de thee gewoon in het zeefje te laten ronddobberen.

Kati theemok met filter

Wanneer gebruik ik Kati?

Echt een tik van mij, ik gebruik meestal verschillende mokken. Zelfs meerdere op een dag. ’s Ochtends pak ik een Blond Amsterdam mok uit de kast terwijl ik zo rond 10 uur een glas pak. Meestal drink ik dan ook groene thee en dat drinkt fijner uit een glas (nog een tik?). In de middag is het ook vaak een glas of een klein kopje met theepot (gekocht in de IJ-hallen). ’s Avonds komt of Kati of de Blond Amsterdam mok van die ochtend tevoorschijn. De laatste tijd pak ik weer vaker Kati, omdat ik deze op het aanrecht laat staan. Ik drink ’s avonds vaak een oolong of pu’erh en een wat donkere thee drinkt gewoon beter uit een mok dan uit een glas (jemig, ik wist wel dat ik niet helemaal spoorde).

Ondanks al die verschillende mokken op één dag kan ik toch alleen Kati mijn favoriet noemen.

Edit februari 2016: Helaas liep het contact tussen Kati en de keukenvloer niet helemaal goed af :(

Na mijn liefdesverklaring aan Kati is het nu jouw beurt. Vertel hieronder wat jouw favoriete theemok is en waarom. Hopelijk ben ik niet de enige met een mok-obsessie. 

5 Reacties to “Kati, mijn favoriete theemok”

  1. Bennienc 11 oktober 2015 bij 01:00 #

    Mijn favoriete mok is een die mijn moeder me ooit kocht en hij is echt fout. Het is een roze mok met het playboy konijn erop. Want mijn moeder had dus geen idee wat dat konijn was. Ze vond hem gewoon schattig. Maar hij is zo handig. Er kan lekker veel thee in en hij wordt niet overdreven warm als er thee in zit. Ik ben op zoek naar een nieuwe mok maar tot dan is mijn bunny de favoriet :)

    • Kayleigh 12 oktober 2015 bij 13:56 #

      Juist mokken met zo’n verhaal zijn geweldig :) Ik zou zo’n mok elke keer met een lach uit de kast pakken.

  2. loenaaraya 10 oktober 2015 bij 10:18 #

    Ik heb nog geen favoriete mok, gewoon 1 mok. Maar ik ben wel aan het zoeken voor iets met het design van jouw Kati Mok! Maar dan met een porseleinen theehouder, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Thee wil zwemmen in ruimte | LoveForTea - 29 februari 2016

    […] ruimte om z’n heerlijke smaak af te geven. Deze kop is hier te koop. Ik ben ook fan van de Kati theemok en deze groene bamboe […]

  2. Kati, opgepast | LoveForTea - 15 december 2015

    […] ik twee maanden geleden nog over mijn favoriete mok, Kati. Vandaag wil ik jullie voorstellen aan een mok waar ik net zo enthousiast over ben, namelijk de […]

Geef een reactie

