Review: Rising Sun groene thee

6 Okt

Een paar dagen nadat ik terug was van vakantie viel er alweer een leuk pakje op de deurmat. Teazi had namelijk een pakketje toegestuurd met drie theeën waaronder de thee Rising Sun.

Teazi is eind augustus gelanceerd en je vind hier pure thee zoals het bedoeld is. Geen toegevoegde smaakstoffen, geen theezakjes en alleen maar hele theebladeren. Ook vind je bij hun de thee Rising sun.

Rising Sun

Deze groene thee komt uit Vietnam en Teazi omschrijft deze thee als fris en fruitig. Ook heeft deze thee een perfecte balans tussen eenvoud en elegantie. Ik ben benieuwd!

Voor het zetten

Temperatuur: 85°C
Hoeveelheid: 1,5 theelepel (Ik heb dit keer een kleine theepot gezet)
Trektijd: 3 minuten

Het is duidelijk dat dit thee is van hele theebladeren. Kijk eens hoe mooi! De kleur is ook fantastisch.

rising sun groene thee par els

Na het zetten

Geur: Er zit een heel licht zoetje aan, maar qua geur is deze verder heel licht. Zodra je denkt dat je wat ruikt is de geur ook alweer verdwenen.
Smaak: Een zachte en frisse groene thee met een puur karakter. Ik proef hooi en het zoete karakter komt vooral in de afdronk naar voren. Met elke slok proef ik meer puurheid en de zoetigheid is hiermee goed in balans.

Ik heb dit keer een kleine theepot gezet waar ik de thee los in heb gedaan. De tweede kop die ik inschonk heeft dan ook langer kunnen trekken en de smaak is nu veel aardser en krachtiger. De zoetigheid is subtieler geworden, maar zorgt nog steeds voor een zoete noot.

Ik blijf maar inschenken! Na de eerste paar slokken komt ineens de smaak vrij en wordt deze kop thee echt een geniet momentje. Zowel laat in de ochtend als in de middag zal Rising Sun goed smaken. Ik ben fan van deze pure natuurlijke smaak. Snel nog een pot zetten.

9 Reacties to “Review: Rising Sun groene thee”

  1. Bennienc 7 oktober 2015 bij 14:19 #

    Spijtig geen verzending naar België :/ achja :) Misschien kun je (of heb je al eens) een post gemaakt met goede thee webshops. Zou daarover graag je mening horen :)

    • Kayleigh 7 oktober 2015 bij 14:25 #

      Jammer dat ze niet naar belgië verzenden :( Ik ga zeker even een internet rondje maken langs de webshops die ik ken, want een artikel met goede webshops is nog niet zo’n gek idee. Zal dan ook kijken naar de verzendingen.

      • Bennienc 7 oktober 2015 bij 16:10 #

        Wow dat je zelfs naar de verzending wilt kijken :D Ik was al blij als je suggesties wou geven :). Ik volg je blog trouwens met veel plezier :)

      • Kayleigh 7 oktober 2015 bij 16:22 #

        Als ze een goede website hebben is het zo gevonden, dus een kleine moeite voor een artikel suggestie :)

    • Kayleigh 4 november 2015 bij 16:13 #

      Ik ben het idee van een post over goede thee webshops nog niet vergeten hoor! Maar ik kwam zojuist de webshop Valley of Tea tegen en dit is een Belgische thee webshop. Misschien kende je ze al, maar zo niet dan is dit een aanrader. Ze verkopen een groot aanbod aan heerlijke theeën!

      • Bennienc 4 november 2015 bij 21:50 #

        Ah wat fijn bedankt voor de aanrader :D Ik heb ook onlangs een goeie winkel gevonden. Tea station echt een aanrader ze hebben een paar winkels en ook een webshop. Hun witte thee is echt zo lekker! Heb er een hot cinnemon apple en een met Japanse kers. Ook hun groene Chai is geweldig.

  2. My Life in Review 6 oktober 2015 bij 08:57 #

    ingezoomd zien die gedroogde theebladeren er best eng uit haha. Zal ongetwijfeld een lekkere thee zijn, jammer dat ze niet naar België verzenden , ziet er verder een goede theewinkel uit

Trackbacks/Pingbacks

  1. Review: Keemun | LoveForTea - 10 november 2015

    […] tijdje terug kwam er een review online van een heerlijke zachte en frisse groene thee: de Rising Sun. Deze thee kreeg ik toegestuurd van Teazi en in dat pakketje zat ook een zwarte thee uit Anhui, […]

Geef een reactie

