LoveForTea 2.0: blog update

22 Sep

Mijn vakantie zit er al weer een tijdje op en de overload aan theefoto’s is ook weer voorbij. Ondanks dat ik het tijdens mijn vakantie iets rustiger aan heb gedaan qua bloggen heb ik niet helemaal stil gezeten. Niet alleen is mijn 30 days of tea-reeks natuurlijk online gekomen, maar achter de schermen is er ook genoeg gebeurd. Ik geef jullie graag een update.

LoveForTea theeblog– Naast lekker fotograferen ben ik ook flink aan het brainstormen geweest voor nieuwe onderwerpen om over te schrijven. Ik heb het internet rondgestruind voor inspiratie, een lezersprofiel gemaakt om vandaaruit weer inspiratie op te doen en verschillende losse lijstjes en boekjes doorgebladerd die ik overal had liggen met ideeën. Het resultaat? Een mooie lange lijst met nieuwe ideeën voor artikelen! Maar dit kunnen en mogen er altijd meer zijn. Heb je dus ideeën voor een artikel laat het dan zeker achter bij de reacties!

– Misschien heb je deze pagina als eens doorgelezen of je hebt juist nooit de behoefte gehad om hem aan te klikken. Ik heb het over mijn ‘over mij’-pagina. Deze stond al heel lang op mijn lijstje als ‘nodig toe aan een update’. Deze vakantie was het dan zover. Na flink wat research, schrijven, editen, nadenken, schrijven en nog meer editen is er een nieuwe versie online gekomen waar ik op dit moment tevreden mee ben. Maar zoals uit mijn onderzoekje is gebleken is je ‘over mij’-pagina altijd onderhevig aan updates, dus ook deze versie is verre van perfect. Benieuwd naar wie deze theelover is? Lees dan mijn vernieuwende ‘over mij’-pagina.

– Een ander punt wat al heel lang op mijn lijstje stond was een instagram account voor LoveForTea. Het aanmaken is het probleem niet, maar het managen van thee accounts (persoonlijk + blog) vergt vele minuten van in- en uitloggen. Laat staan het onthouden van twee wachtwoorden (ben ik zo slecht in). Instagram ondersteunt namelijk niet het tegelijk beheren van twee accounts. Maar mijn goede vriend Google heeft voor een oplossing gezorgd. Mede dankzij de app Instwogram heb ik nu twee instagram-apps op mijn telefoon voor mijn beide accounts. Geen gedoe met in- en uitloggen, maar gewoon de juiste app openen. De foto’s die al een tijdje rechts op mijn blog verschijnen zijn afkomstig van mijn LoveForTea account, dus geen foto’s meer van eten, mijn zweethoofd na het sporten en andere niet thee gerelateerde foto’s. Mocht je dan ook willen switchen dan moet je mijn persoonlijke account ontvrienden en mij gaan volgen op mijn LoveForTea account.

– Waar ik ook erg trots op ben is dat ik eindelijk vooruitgewerkt heb! Dit was voor mij altijd nogal een issue. Het ging even goed voor een week of twee waarna er ineens dingen tussenkwamen en ik er ineens achterkwam dat er voor de volgende dag nog niks ingepland, laat staan geschreven was. Dit kon en moest dus beter. Mijn vakantie heb ik dus gebruikt om artikelen te schrijven voor september en om al artikelen te plannen voor oktober. Ik leer het wel! Uiteindelijk.

– Na er lange tijd tegenaan gehikt te hebben, ben ik mij ook maar gaan verdiepen in SEO, oftewel Search Engine Optimization. In het Nederlands: beter gevonden worden in Google. Het is namelijk zo dat hoe hoger je in de zoekresultaten komt te staan hoe waarschijnlijker het is dat meer mensen op de link klikken die naar jouw blog/website/profiel gaat. Zo krijg je dus meer bezoekers. Welke blogger wil dit nou niet. Ik heb wat research gedaan en weet nu meer over ALT teksten, namen van foto’s, zoekwoorden in je tekst, zoekwoorden in de URL, link building en nog veel meer andere onderdelen van SEO. Ik ben begonnen om oude artikelen meer met elkaar te verbinden als dit mogelijk is en ik volg nu een stappenplan bij het schrijven van nieuwe artikelen. Of ik het goed doe? Geen idee, maar als mijn bezoekersaantallen niet dramatisch naar beneden gaan wordt mijn blog toch ergens gevonden.

Deze vijf punten zijn nog niet het eind van LoveForTea 2.0. Ik wil graag het .wordpress.com gedeelte van de URL kwijt en daarvoor moet ik een hostingpartij vinden waar ik mijn blog kwijt kan. Ondanks vele goede verhalen over het overstappen naar een nieuwe hostingpartij ben ik er best een beetje huiverig voor. Ik ben bang dat er iets fout gaat, er delen van mijn blog kwijt raken of dat mijn blog helemaal nergens terug te vinden is. Mocht je dan ook een goede, betrouwbare en betaalbare (sorry, ik blijf een student met een beperkt budget) hostingpartij weten dan hoor ik dat graag! Overstappen is namelijk een punt waar ik niet al te lang mee wil wachten.

Natuurlijk hoop ik dat jullie het leuk blijven vinden om te lezen over mijn reis door de wereld van thee. Ik blijf namelijk nieuwe dingen ontdekken en er blijft altijd weer wat nieuws te leren. Mocht je tips en ideeën hebben of die betrouwbare hostingpartij gevonden hebben, laat het mij dan weten door onder dit bericht een reactie achter te laten of mij te mailen naar contact.lovefortea@gmail.com.

6 Reacties to “LoveForTea 2.0: blog update”

  1. Bennienc 30 september 2015 bij 21:57 #

    Ik had trouwens een klein vraagje voor je daar je de thee kenner bent ;) Ik heb net wat losse witte thee gekocht. lekker gezond, alleen vind ik witte thee niet echt boeiend smaken. Mijn vraag was kan je zelf at home je thee aromatiseren? Bijvoorbeeld door een kaneelstokje in je theedoos te stoppen? Of moet je echt je thee gaan mengen met een andere (kruiden)thee om een andere smaak te krijgen?

    • Kayleigh 5 oktober 2015 bij 07:55 #

      Net als groene thee moet je witte thee nooit met kokend water zetten. De smaak wordt bitter terwijl deze juist zacht en delicaat moet zijn. Het warme water kan er dan ook voor zorgen dat de thee niet echt boeiend smaakt. Probeer eens een kopje waarbij je het water eerst even iets hebt laten afkoelen. Je kunt de thee ook zeker zelf aromatiseren. Zelf vind ik witte thee erg lekker in combinatie met bloemen, zoals gedroogde rozenknopjes. Een kaneelstokje zal ook erg goed smaken. Het zou kunnen dat je deze gewoon bij in de theedoos kunt doen, want thee neemt namelijk makkelijk geur over, maar je kunt ook altijd eerst de thee zetten en dan het kaneelstokje erin doen om deze er later weer uit te halen. Een klein stukje appel is ook het proberen waard. Je zet dan eerst de witte thee en doet er dan een klein stukje appel bij voor een wat fruitiger karakter. Een eigen melange maken met groene thee kan natuurlijk ook. Het is even zoeken naar een methode die voor jou werkt en naar een thee die jij lekker vindt smaken, maar zelf aromatiseren kan zeker.

  2. Charlie 23 september 2015 bij 14:25 #

    Hoi Kayleigh, persoonlijk heb ik mijn .nl domein ook gewoon bij WordPress geregistreerd staan. So, far… so good, werkt nog steeds. Verder is het dunne boekje: ‘De dierentuin van Google’ misschien wel iets voor je?

    • Kayleigh 23 september 2015 bij 16:00 #

      Ik zit er ook steeds vaker aan te denken om gewoon bij wordpress te blijven. Geen gedoe met overzetten en alles. En bedankt voor de boekentip! Deze ga ik zeker bestellen, want die kan ik nog wel gebruiken.

  3. CeeCee 22 september 2015 bij 11:36 #

    Ik dacht dat je bij WordPress ook kunt kiezen voor een optie waarbij je het wordpress.com gedeelte uit de URL kwijt bent (volgens mij voor 18 euro per jaar), maar misschien vergis ik me?

    • Kayleigh 22 september 2015 bij 17:17 #

      Je kunt inderdaad een betaald account bij wordpress aanvragen. Ik hoor er alleen niet altijd even goede dingen over vandaar dat ik ook buiten wordpress aan het rond kijken ben :)

Geef een reactie

