Review: Samurai Chai Maté

8 Sep

Niet alleen de hoeveelheid aan thee lonkt bij Teavana, maar ook de namen maken hebberig. Zo ook deze Samurai Chai Maté. Een thee met pit.

Maté is afkomstig uit Argentinië en wordt gezet in een kalebas en gedronken door een rietje. Het is een thee die ik nog niet eerder ben tegengekomen en toen ik het aanbod bij Teavana zag wist ik dat ik de winkel zou verlaten met een zakje maté.

De Samurai Chai Maté is een mix van groene maté en groene rooibos samen met verschillende kruiden en vruchten. Zo zit er onder andere kaneel, anijs, papaya en citroengras in.

30 days of tea

Zetten

Hoeveelheid: 3 gram
Watertemperatuur: 95°C
Trektijd: 5 minuten

Na het zetten

Een thee met attitude is dit zeker. Net als een samurai is de thee energiek, krachtig, maar toch onverwacht. Het kruidige van een chai is goed te proeven vanwege het kaneel, anijs en de kardemom. Toch zorgt de mix van groene maté en groene rooibos samen met de papaya, ananas, sinaasappel en citroengras voor een zachte basis. De smaken zijn goed in balans en halen het beste in elkaar naar boven. Deze thee geeft energie, power maar zorgt ook voor evenwicht. Deze thee helpt je zeker uit een dipje om daarna de wereld weer aan te kunnen.

Ik ben aangenaam verrast door deze thee. Ik was bang dat het te kruidig zou zijn, maar deze thee kalmeert en geeft je tegelijkertijd een schop onder je kont. Ik heb energie voor tien en mijn focus is ook weer terug. Tijdens een zware dag hakt deze maté al je zorgen weg en schenkt het kracht en energie. Perfect voor als er geen eind lijkt te komen aan je to-do-lijst.

Heb jij al eens een kop of kalebas maté gedronken? Of heb je ook thee van Teavana gekocht of gedronken? Wat vond je ervan? Laat het achter bij de reacties.

2 Reacties to “Review: Samurai Chai Maté”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mijn thee tijdens de vakantie-top 5 | LoveForTea - 26 september 2015

    […] ben streng voor mijzelf geweest en moest iets anders kiezen. Gelukkig maar, anders had ik nooit van maté met groene rooibos kunnen genieten. Deze kocht ik aan het begin van mijn vakantie en omdat ik deze daar zo vaak […]

  2. Wat is yerba maté? | LoveForTea - 12 september 2015

    […] konden jullie de review over de Samurai Chai Maté al lezen. Een heerlijke thee waar je de dag wel mee doorkomt. Voordat ik deze thee tegenkwam had ik […]

Geef een reactie

