30 days of tea ’15 week 4

17 Aug

De tijd vliegt en week 4 is alweer ten einde. De eerste drie weken van deze 30 days of tea’15-reeks stonden al vol thee momenten, maar ook deze week heb ik weer van genoeg kopjes thee genoten, een lekkere chocolade croissantje gegeten en geluncht met een salade met fruit.

Maandag 10 augustus

Verschillende verpakkingen met verschillende thee soorten

Ondanks dat ik afgelopen maandag 25 kaarsjes mocht uitblazen (help!) was het qua theedag niet zo heel spannend. Ik kon weer kiezen tussen de vertrouwde varianten van deze vakantie. ’s Avonds zijn we wel lekker uit eten geweest en heb ik mijn verjaardag afgesloten met, hoe kan het ook anders, een kop groene thee. Deze ben ik helaas vergeten om op de foto te zetten.

Dinsdag 11 augustus

chocolade croissant met een kop Bigelow Orange & Spices kruidenthee

Als ik dit bakkerijtje op de hoek eerder had ontdekt had ik mijzelf op mijn verjaardag op een heerlijk ontbijtje getrakteerd. Maar gelukkig weet ik nu waar ik zijn moet. Dinsdag kon ik dat chocolade croissantje dan ook niet laten liggen en daar heb ik tijdens de lunch heerlijk van genoten samen met een kop Bigelow Orange & Spice kruidenthee.

Woensdag 12 augustus

glas met dragonwell groene thee van Steep&Brew Madison

Op woensdag ben ik zelf Madison maar in gegaan. Mijn vriend moet gewoon de hele dag werken en ik was er wel klaar mee om in zijn appartement, de bieb of het koffietentje rond te hangen. Met wat hulp de busroutes uitgezocht en na die van 10:06 uur gemist te hebben (blijkbaar nemen ze het hier niet zo nauw met de bustijden) zat ik een uur later wel in de bus. Na een tijdje heerlijk rond te hebben gelopen en te hebben geluncht was ik wel toe aan een kop thee. De Starbucks wist ik al te vinden, maar die wilde ik koste wat het kost vermijden aangezien ik daar al zo vaak zit vanwege het internet. Gelukkig vond ik een leuk tentje waarvan de naam al deed vermoeden dat ik hier genoeg thee kon verwachten, namelijk Steep & Brew. Ik kon inderdaad uit een groot aanbod van losse thee kiezen en ging voor een heerlijke dragonwell groene thee. Nog een pluspunt: internet!

Donderdag 13 augustus

Kop groene thee met een handje ongebrande noten

Donderdag was een rustig dagje. Gesport, gelezen en heb zelfs wat gedaan aan mijn scriptie (applaus!). Om half vier had ik het alleen wel weer gezien en was ik toe aan een snack. Ik hou van gebrande noten en de vertrouwde kop groene thee en het kan dan ook geen verassing zijn dat dit mijn favoriete snack is voor wat later op de middag.

Vrijdag 14 augustus

lunchsalade met een kop witte thee voor de laptop

Lunchen of überhaupt iets eten wanneer het snik heet is lukt mij niet of het gaat in ieder geval niet van harte. Behalve fruit  en salades krijg ik niet veel weg. Gelukkig zijn deze goed te combineren waardoor ik toch nog lekker kan lunchen. Lekker veel mango en blauwe bessen, heerlijk. Kop witte thee erbij en ik kan er weer een middag tegenaan. Dit is de Pi Lo Chun van Geels & Co.

Zaterdag 15 augustus

Kop groene thee tijdens het bloggen

Zaterdag was het zo heet dat je het liefst de deur niet uit ging. In plaats van de stad in te gaan hebben we het koffietentje een paar straten verderop bezocht en daar een tijdje gewerkt. Naast de heerlijke thee blazen ze daar de airconditioner niet als gekken. Geen winterse taferelen dus binnen, I like! Ook vroegen ze voor het eerst of we hier bleven met onze koffie en thee of dat we on-the-go wilden. Hier natuurlijk en toen kwamen de mokken tevoorschijn. Een weet voor de volgende keer. Dit keer ging ik voor een seizoensspecial, namelijk de raspberry green. Ik was een beetje bang dat deze erg zoet zou worden, maar de zoetigheid en de groene thee zijn erg goed in balans.

Zondag 16 augustus

passion tango shaken ice tea met de omgeving op de achtergrond

Deze week en deze heerlijke luie zondag sloot ik af met een verfrissende passion tango shaken iced tea. Na een broeierige dag als afgelopen zondag ging er wel een koel drankje in. En laat dit een perfect zomerdrankje zijn! De zomerse zoetheid van  hibiscus, appel en citroengras zorgt ervoor dat ik de auto’s even kan vergeten en wegdroom naar een heerlijk zomers paradijs.

Na net mijn agenda er even bij gepakt te hebben kom ik tot de conclusie dat deze 30 days of tea-reeks er bijna opzit. Nog maar 4 dagen en dan zijn de 30 dagen alweer voorbij (gevlogen). Nee! Gelukkig is het nog niet zo ver en houden jullie nog 4 dagen van mij tegoed. Dit laatste artikel van deze reeks zal aankomende zaterdag online komen in plaats van volgende week maandag. En daarna staan er gewoon weer 2 artikelen per week voor jullie klaar!

Eén reactie to “30 days of tea ’15 week 4”

Trackbacks/Pingbacks

  1. 30 days of tea ’15 overzicht | LoveForTea - 25 augustus 2015

    […] days of tea week 1 30 days of tea week 2 30 days of tea week 3 30 days of tea week 4 30 days of tea week […]

Geef een reactie

